- Ontvangen bedankjes 0
M'n vader is ooit lid geweest van een leesclub, maar men kwam nauwelijks met iets dat hij interessant vond. Bovendien was er nog wel eens gehannes over het feit dat sommige mensen bepaalde boeken weer niet literair genoeg vonden. En dat vind ik in zekere zin het nadeel van een leesclub, het wordt een soort verplichting om een bepaald boek te lezen, ook als het je helemaal niet aanspreekt. Ik lees voor m'n plezier en niet omdat het moet, behalve misschien van mezelf.Marjo schreef : Kun je geen leesclubs vinden daar waar je woont? Misschien zijn er gespreksgroepen op de bieb?
In dezelfde bijlage waar we het bij dat andere item over hebben staat ook een artikel van Toine Heymans. Wat komen wij in Nederland er dan bekaaid af!
(hij schrijft over Frankrijk en de aanwezigheid van zoveel boekwinkels overal, en lezers die hun schrijvers graag zien komen. Nou ja, dat heb ik ook, maar hier wordt het niet zo vaak georganiseerd als in Frankrijk blijkbaar het geval is)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Copyright © 2026 leestafel.info
Niets van deze site mag ter publicatie worden overgenomen.
Indien nodig kunt u contact opnemen met de beheerder van Leestafel, e-mail: Dettie@leestafel.info
Inloggen