Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Thema oktober 2010 - Beroepen

Lees meer
15 jaren 11 maanden geleden #35452 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Citaat van de dag

"Wanneer een acteur naar me toe komt om zijn karakter te bespreken, zeg ik, 'Het staat in het script.' Als hij zegt, 'Maar wat is mijn motivatie?,' zeg ik, 'Je salaris.'"

Alfred Hitchkock

Engels filmregisseur (1899-1980)
Laatst bewerkt doordettie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
15 jaren 11 maanden geleden #35458 door WilV
Beantwoord door WilV in topic Re: bericht
Wat grappig..twéé beroepen in één klap vandaag..de huishoudster en de proffessor.

Lijkt me nog een mooi boek ook.

Leuke maand dit Dettie.

Groetjes

Willeke
Laatst bewerkt doorWilV.

Lees meer
15 jaren 11 maanden geleden #35459 door dettie
Ja dit was ook een tip van Berdine, het lijkt mij ook een prachtig boek.

Dettie

Lees meer
15 jaren 11 maanden geleden #35460 door dettie
De huishoudster en de professor

Yoko Ogawa

Kun je een relatie hebben met iemand die zich niet herinnert je ooit eerder ontmoet te hebben, terwijl je hem elke dag ziet?

Hij is een briljante wiskundeprofessor met een merkwaardig probleem. Sinds een traumatisch ongeluk leeft hij met een korte termijngeheugen van slechts tachtig minuten. Zij is een gevoelige maar scherpzinnige jonge huishoudster met een tienjarige zoon, ingehuurd omvoor hem te zorgen.

Elke ochtend, als de professor en de huishoudster opnieuw kennismaken, bloeit er een vreemde, prachtige relatie tussen hen op. De professor mag dan niet meer weten wat hij als ontbijt at, zijn geest is nog steeds vol van elegante vergelijkingen uit het verleden. Hij ontwikkelt slimme wiskundige raadsels – gebaseerd op haar schoenmaat of haar verjaardag – en de getallen, in al hun sprekende orde, onthullen een poëtische wereld aan zowel de huishoudster als de tienjarige jongen die hem adoreert. Met elke nieuwe vergelijking groeit tussen de drie verloren zielen een affectie die mysterieuzer is dan imaginaire getallen en een band die dieper gaat dan herinneringen.

De huishoudster en de professor is een betoverend verhaal overwat het betekent omin het heden te leven, en over de merkwaardige vergelijkingen die een gezin kunnen vormen.

ISBN 9789049500610 Paperback 207 pagina's | De Vliegende Hollander | september 2010

Vertaald door Elbrich Fennema

Lees meer
15 jaren 11 maanden geleden #35461 door dettie
Citaat van de dag

Het nadeel van huisvrouw zijn, is dat je niet kunt thuisblijven van je werk.

Anoniem

Lees meer
15 jaren 11 maanden geleden #35462 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Kent iemand dit boek van Ogawa al? Het een samenleesboek in de internationale groep, maar omdat het nog niet vertaald was heb ik niet meegedaan. Dat zou nu wel kunnen dus, maar of ik er zin in heb? Ik heb niets met wiskunde..
Laatst bewerkt doormarjo.

Tijd voor maken pagina: 0.478 seconden