Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Foto's en Debutantendag 6 september 2009 in Castricum

16 jaren 10 maanden geleden #29701 door
Beantwoord door in topic Re: bericht
En wie betaalt dat dan, Bep?

MC

Ps en verder denk ik, dat je ( dettie),het nu even moet laten rusten allemaal bezinken. Je valt niet in een gat, we zijn er op leestafel.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
16 jaren 10 maanden geleden #29702 door Bep
Beantwoord door Bep in topic Re: bericht

jeannette schreef : Dat is misschien ook een tip, dat vraag-en-antwoord wel begrijpelijk moet zijn, ook voor mensen die het niet hebben gelezen.

De schrijvers hadden meer gespreksstof dat het half uur dat ieder van hen toegewezen was. Alles verliep heel ongedwongen.

Als je wou, kon je een vraag stellen. Maar er was geen vraag-en-antwoord over de inhoud van het boek... De schijvers vertelden meer in het algemeen hoe het boek tot stand gekomen was; over het schrijfproces. Maar dat heeft Dettie al uitvoerig in haar verslag vermeld.

Ik bezoek wel eens literaire lezingen van schrijvers, maar zo'n bijeenkomst verloopt heel anders!

Jeannette

Misschien wel leuk om een vraag-antwoord-sessie te houden. Kan van alles als onderwerp hebben houd het zo breed mogelijk om het zou onvoorspelbaar en productief mogelijk te maken, een soort brain-storm sessie dus, waarbij alle aanwezige schrijvers in betrokken kunnen worden. Misschien leuk. Je zou ook aan schrijvers kunnen vragen wat zij leuk vinden.
Laatst bewerkt doorBep.

Lees meer
16 jaren 10 maanden geleden #29703 door jeanette
Beantwoord door jeanette in topic Re: bericht

Marjo schreef : het blijft in hoofdzaak gaan om de boeken en de schrijvers.

Hoe zou je dat denken Jeanette? De hele middag gaat op aan vier schrijvers, en dat zou ik graag zo willen houden. Wij waren er al wel eerder, dus dat zouden anderen ook kunnen doen, maar ik weet het niet. Zou dat werken??

Zou het een idee zijn om voorafgaand aan de middag met de vier schrijvers iets voor de bezoekers te organiseren?

Bijvoorbeeld:

- een boekenruilbeurs

- een literaire quiz

- een loterij

Jeannette
Laatst bewerkt doorjeanette.

Lees meer
16 jaren 10 maanden geleden #29704 door Bep

Manja Cr. schreef : En wie betaalt dat dan, Bep?

MC

Bol.com uiteraard.
Laatst bewerkt doorBep.

Lees meer
16 jaren 10 maanden geleden #29709 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht

Bep schreef : Het is goed om langzaam te groeien, maar dat wel weloverwogen te doen en een idee te hebben waar je naar toe met Leestafel, weten wat je krachten zijn.

Als Leestafel nou de volgende keer kortingsbonnen kan uitdelen, bijvoorbeeld bij Bol.com, dat heb je weer wat meer te bieden. Dat betekent meer bezoekers op de Debutantendag, meer (vaste) bezoekers op het forum en een sterkere uitgangspositie voor verdere ontwikkelingen voor Leestafel.

Ik kan niet commercieel worden Bep. Zo gauw Leestafel commercieel wordt dan moet de poëzie er af. Ik mag de poëzie alleen plaatsen zo lang Leestafel niet commercieel is.

Kortingsbonnen van Bol uitdelen is commercieel, zoals enorm veel commercieel is of als commercieel gezien wordt.

Bovendien denk ik niet dat mensen voor kortingsbonnen naar een schrijversmiddag komen of blijven zitten. Ik ben bang dat ze dan de bon aannemen en vertrekken...

Maar ik ben wel blij met al jullie opmerkingen, ik denk wel dat ik sommige dingen wel kan gebruiken voor de volgende keer.

Bedankt!

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
16 jaren 10 maanden geleden - 16 jaren 10 maanden geleden #29710 door Bep

Dettie schreef :
Ik kan niet commercieel worden Bep. Zo gauw Leestafel commercieel wordt dan moet de poëzie er af. Ik mag de poëzie alleen plaatsen zo lang Leestafel niet commercieel is.

Kortingsbonnen van Bol uitdelen is commercieel, zoals enorm veel commercieel is of als commercieel gezien wordt.

Bovendien denk ik niet dat mensen voor kortingsbonnen naar een schrijversmiddag komen of blijven zitten. Ik ben bang dat ze dan de bon aannemen en vertrekken...

Maar ik ben wel blij met al jullie opmerkingen, ik denk wel dat ik sommige dingen wel kan gebruiken voor de volgende keer.

Bedankt!

Dettie

Er is volgens mij niks commercieels aan het uitdelen van een paar kortingsbonnen. Voor Bol.com is het commercieel, niet voor Leestafel toch? Je gaat toch verder geen verplichtingen aan? Je blijft onafhankelijk. Zolang Bol niks terugvraagt is er geen probleem lijkt me. Bol sponsort jullie, zo kun je het zien.

Ik denk dat het een extra prikkel kan zijn voor mensen om te komen. Ze weten vooraf al dat ze iets krijgen, en zijn daardoor in een betere stemming en je kunt het zien als compensatie voor de reiskosten. Je kunt er reclame mee maken en na afloop of in een pauze de kortingsbonnen uitdelen.

Misschien kun je uitzoeken of je poezie mag blijven plaatsen als je wat kortingsbonnen uitdeelt. Ik kan me moeilijk voorstellen als mensen daar bedenkingen bij krijgen.
Laatst bewerkt 16 jaren 10 maanden geleden doorBep.

Tijd voor maken pagina: 0.704 seconden