Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Foto's en Debutantendag 6 september 2009 in Castricum

Lees meer
16 jaren 10 maanden geleden #29717 door Bep
Beantwoord door Bep in topic Re: bericht

Dettie schreef : Ha je was snel bep. Het antwoord staat er inmiddels.

Als ik dat bleef doen (prijsvragen) moest ik heel veel gedichten weghalen en daar zat nou net teveel tijd en werk in om dat zomaar weg te doen.

Maar wat is de reden daarvoor dan? Waarom maakt dat je promotie maakt voor Bol.com dat je inboet aan onafhankelijkheid om gedichten te plaatsen? Je verdient er toch geen geld mee?
Laatst bewerkt doorBep.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
16 jaren 10 maanden geleden #29718 door Bep
Ik denk dat ik het wel begrijp. Door gedichten te plaatsen komen er meer bezoekers op de site. Dan wordt het dus commercieel interessant, en maak je (indirect) reclame voor Bol.com met de gedichten. Maar ik snap dan nog niet waarom er dan wel de NS Publieksprijs is. Dat wordt zelfs gesponsord door het CPNB en is reclame voor de NS. Is dat dan wel toegestaan? Ik vind het eigenlijk een prijs van niks. Er wordt een voorselectie gemaakt door boekhandels en daarmee is de prijs dus niet objectief. Ik zie ook dat er een literaire prijs is voor leesclubs, de BOEK-DELEN Prijs. Doet Leestafel daar al aan mee?

Ik heb andere mogelijkheden onderzocht, maar LT lijkt overal buiten te vallen. CPNB richt zich alleen op het Nederlandse boek. Misschien zou je eens contact met ze kunnen opnemen, omdat het Nederlanse boek wel veel aandacht krijgt op LT. Er is ook een andere stichting, maar die richt zich op kinderen.

Maar het is ook goed om onafhankelijk en zelfstandig te blijven. Maar mensen willen geen contributie ofzo betalen dus dan moet je toch genoegen nemen met wat er in de huidige vorm nog uit te halen valt.

Mijn advies: Neem contact op met het CPNB. Misschien kunnen zij ook beter uitleggen waarom je geen sponsoring mag hebben en hoe dat dan zit met hun NS Publieksprijs.

Ok, ik ga nu ook slapen.

Henk
Laatst bewerkt doorBep.

Lees meer
16 jaren 10 maanden geleden - 16 jaren 10 maanden geleden #29719 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht

Bep schreef : Ik denk dat ik het wel begrijp. Door gedichten te plaatsen komen er meer bezoekers op de site. Dan wordt het dus commercieel interessant, en maak je (indirect) reclame voor Bol.com met de gedichten. Maar ik snap dan nog niet waarom er dan wel de NS Publieksprijs is. Dat wordt zelfs gesponsord door het CPNB en is reclame voor de NS. Is dat dan wel toegestaan?

Het is andersom Bep/Henk De NS sponsort de CPNB en daarom heet het de NS Publieksprijs, de NS is de hoofdsponsor voor die prijs.

Net als de Academia Debutantenprijs. De Academica Debutantenprijs is een initiatief van Stichting Perspektief, ondersteund door Academica, de Gemeente Dordrecht en NBD/Biblion. Academia is zogezegd de hoofdsponsor en daardoor krijgt de prijs die naam.

Er wordt een voorselectie gemaakt door boekhandels en daarmee is de prijs dus niet objectief.

De boekhandels geven bij de NS publieksprijs op welke boeken het meest verkocht zijn. Het is dus echt een publieksprijs, de meest verkochte boeken geven aan dat lezers deze boeken willen lezen. Dat er een hype kan zijn is waar, maar de lezers doen mee aan die hype. Als ze dat niet zouden willen zouden er ook geen hypes ontstaan.

En voor mij is het glashelder waarom ik geen reclame mag maken. Het is vrij uniek wat ik aan poëzie heb staan. Dit mag ik plaatsen omdat Leestafel gedichten in eenvoudige taal uitlegt, o.a. aan schoolkinderen, het heeft dus een informatief/educatief karakter. Daarom mag ik ze plaatsen. Zo gauw ik bundels ga aanprijzen of reclame toesta vervalt het informatieve/educatieve karakter en verlies ik de toestemmingen.

Dettie
Laatst bewerkt 16 jaren 10 maanden geleden doordettie.

Lees meer
16 jaren 10 maanden geleden #29722 door jeanette
Beantwoord door jeanette in topic Re: bericht

Bep schreef : Als Leestafel nou de volgende keer kortingsbonnen kan uitdelen, bijvoorbeeld bij Bol.com, dat heb je weer wat meer te bieden.

Ik kan me niet voorstellen dat kortingsbonnen van Bol.com een lokker kunnen zijn om naar de Debutantendag te komen! Trouwens ook andere kortingsbonnen niet. Wanneer mensen boeken met korting willen kopen gaan ze wel naar de Boekenmarkt op de Uitmarkt in Amsterdam, of het Boekenfestijn in Utrecht.

Ik ben zelf van de oude stempel. Ik laat me het genoegen om lekker in een boekhandel te struinen op zoek naar interessante boeken niet afnemen door een internetboekhandel en koop nooit op Bol.com.

Volgens mij blijft de enige reden om naar een Debutantendag te komen: de ontmoeting met de schrijvers voor Leestafelleden.

Wat je er aan kunt toevoegen: gelegenheid creeeren voor Leestafellezers om in "real life' kennis met elkaar te maken en eventueel een activiteit voor de Leestafellezers extra organiseren en toevoegen.

Of denken jullie dat de Debutantendag voor toevallige bezoekers uit de omgeving georganiseerd moet worden?

Zijn zij de doelgroep?

Jeannette
Laatst bewerkt doorjeanette.

Lees meer
16 jaren 10 maanden geleden #29723 door Bep

Dettie schreef :
En voor mij is het glashelder waarom ik geen reclame mag maken. Het is vrij uniek wat ik aan poëzie heb staan. Dit mag ik plaatsen omdat Leestafel gedichten in eenvoudige taal uitlegt, o.a. aan schoolkinderen, het heeft dus een informatief/educatief karakter. Daarom mag ik ze plaatsen. Zo gauw ik bundels ga aanprijzen of reclame toesta vervalt het informatieve/educatieve karakter en verlies ik de toestemmingen.

Dettie

Probeer CPNB Dettie! Die propageren niet alleen boeken van Nederlandse schrijvers maar ook vertaalde boeken. Vraag wat ze voor Leestafel in het bijzonder en voor leesclubs (LT is dat eigenlijk ook toch?) in het algemeen kunnen betekenen.

Misschien kunnen ze een boekenlegger uitgeven speciaal voor leesclubs. Ik denk dat ze dat wel een goed idee zullen vinden. Dat maakt het aantrekkelijker / leuker om op de Debutantendag te komen, of bij een leesclub te gaan.
Laatst bewerkt doorBep.

Lees meer
16 jaren 10 maanden geleden #29724 door Bep

jeannette schreef :
Volgens mij blijft de enige reden om naar een Debutantendag te komen: de ontmoeting met de schrijvers voor Leestafelleden.

Jeannette

Je geest op zo'n dag geheel kunnen richten op literatuur in een bijzondere setting en contact met schrijvers en andere lezers.

Het is toch leuk om iets weg te kunnen geven? Een boekenlegger bijvoorbeeld? Het is toch goed voor LT om als organisatie niet alleen te staan, maar banden met andere organisaties te hebben?
Laatst bewerkt doorBep.

Tijd voor maken pagina: 0.426 seconden