- Ontvangen bedankjes 0
Dettie schreef : Ha je was snel bep. Het antwoord staat er inmiddels.
Als ik dat bleef doen (prijsvragen) moest ik heel veel gedichten weghalen en daar zat nou net teveel tijd en werk in om dat zomaar weg te doen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Bep schreef : Ik denk dat ik het wel begrijp. Door gedichten te plaatsen komen er meer bezoekers op de site. Dan wordt het dus commercieel interessant, en maak je (indirect) reclame voor Bol.com met de gedichten. Maar ik snap dan nog niet waarom er dan wel de NS Publieksprijs is. Dat wordt zelfs gesponsord door het CPNB en is reclame voor de NS. Is dat dan wel toegestaan?
De boekhandels geven bij de NS publieksprijs op welke boeken het meest verkocht zijn. Het is dus echt een publieksprijs, de meest verkochte boeken geven aan dat lezers deze boeken willen lezen. Dat er een hype kan zijn is waar, maar de lezers doen mee aan die hype. Als ze dat niet zouden willen zouden er ook geen hypes ontstaan.Er wordt een voorselectie gemaakt door boekhandels en daarmee is de prijs dus niet objectief.
Bep schreef : Als Leestafel nou de volgende keer kortingsbonnen kan uitdelen, bijvoorbeeld bij Bol.com, dat heb je weer wat meer te bieden.
Dettie schreef :
En voor mij is het glashelder waarom ik geen reclame mag maken. Het is vrij uniek wat ik aan poëzie heb staan. Dit mag ik plaatsen omdat Leestafel gedichten in eenvoudige taal uitlegt, o.a. aan schoolkinderen, het heeft dus een informatief/educatief karakter. Daarom mag ik ze plaatsen. Zo gauw ik bundels ga aanprijzen of reclame toesta vervalt het informatieve/educatieve karakter en verlies ik de toestemmingen.
Dettie
jeannette schreef :
Volgens mij blijft de enige reden om naar een Debutantendag te komen: de ontmoeting met de schrijvers voor Leestafelleden.
Jeannette
Copyright © 2026 leestafel.info
Niets van deze site mag ter publicatie worden overgenomen.
Indien nodig kunt u contact opnemen met de beheerder van Leestafel, e-mail: Dettie@leestafel.info
Inloggen