Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Foto's en Debutantendag 6 september 2009 in Castricum

Lees meer
16 jaren 10 maanden geleden #29675 door Bep
Beantwoord door Bep in topic Re: bericht

jeannette schreef : Volgens mij is het voorjaar ook een periode waarin mensen zonder schoolgaande kinderen op vakantie gaan....

Misschien is het een idee om de Debutantendag te combineren met een ontmoetingsdag voor Leestafellezers?

Zijn er lezers die interesse hebben in zo'n dag?

Jeannette

Het lijkt me heel normaal om op zo'n dag ook een beetje met elkaar te keuvelen. Als je dat gaat ontwijken dan kan het imo ook geen succes worden. Maar ik begrijp wel dat je ook aandacht moet hebben voor de schrijvers.

Ik denk eigenlijk toch dat mensen met wie je op internet contact heb, niet de mensen zijn met wie je bevriend bent. Je hebt elkaar op andere wijze ontmoet en leren kennen en als je dan plotseling van het internet-domein overschakelt op het gewone leven domein of andersom dan klopt er iets niet meer. Dan blijkt dat je eigenlijk helemaal geen behoefte hebt aan contact met degene die je alleen via internet kent. Contact tussen individuen is denk ik wel mogelijk, maar met een groep bij elkaar komen, dat heeft iets sneus, alsof je helemaal geen contacten hebt, een soort onnatuurlijkheid, een collectieve afhankelijkheid van een medium als internet.

Ik denk wel dat het een forum als deze goed doet als individuen onderling contact hebben in het echte leven, zoals Marjo en Dettie (waar is Tiba?). Dan voegt een bepaalde natuurlijkheid toe. Verder is dit natuurlijk een heel beschaafd forum.

Dus Debutantendag ja, maar ontmoetingsdag nee. Je moet het praten over boeken denk ik zien als een aanleiding om ook contact met anderen te hebben. Maar het belangrijkste is te realiseren dat je elkaar eigenlijk nog helemaal niet kent. Contact zal op natuurlijke wijze ontwikkelt moeten worden. 8)

Henk
Laatst bewerkt doorBep.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
16 jaren 10 maanden geleden #29676 door librije
Beantwoord door librije in topic Re: bericht
Mira schreef:

Een bekende naam als introductie (beschermheer-, vrouw van de debutanten) zou inderdaad misschien meer bezoekers aantrekken.

Vind ik een hele goeie suggestie! Misschien zo iemand als Gerbrand Bakker? Hij woont in de buurt en kan vast meevoelen met debutanten?

En misschien kun je de uitgevers van de debutanten die willen komen benaderen? Als die dan iets over jouw debutantendag op hun website zetten?

Een "affiche" maken en bij de regionale boekhandels, bibliotheken etc. ophangen heb je waarschijnlijk al geprobeerd?

"Een mens die het aandurft om een uur te verspillen heeft de waarde van het leven nog niet ontdekt."

Charles Darwin Engels medicus en bioloog (1809-1882)
Laatst bewerkt doorlibrije.

Lees meer
16 jaren 10 maanden geleden #29677 door Bep
Beantwoord door Bep in topic Re: bericht
Het tegennatuurlijke van internet-contact zit er hem natuurlijk in dat je elkaar niet ziet, niet hoort, lichaamstaal niet kunt zien, terwijl je wel van allerlei informatie over die persoon krijgt. Op natuurlijke wijze. op de "goede" wijze zou het echter andersom zijn.
Laatst bewerkt doorBep.

Lees meer
16 jaren 10 maanden geleden - 16 jaren 10 maanden geleden #29678 door jeanette
Beantwoord door jeanette in topic Re: bericht

Bep schreef : Contact tussen individuen is denk ik wel mogelijk, maar met een groep bij elkaar komen, dat heeft iets sneus, alsof je helemaal geen contacten hebt, een soort onnatuurlijkheid, een collectieve afhankelijkheid van een medium als internet.

Sorry hoor! Maar wat belachelijk!

Leestafellezers hebben hun belangstelling voor literatuur gemeen. Veel lezers vinden het leuk om met anderen over hun hobby, literatuur, te praten. Daar is niets SNEUS aan.

Jij leest weing of geen debuten Bep, heb ik begrepen. Op de Leestafel is er trouwens het afgelopen jaar heel veel aandacht voor debuten geweest! Dat kan niemand ontgaan zijn!

Maar wat zou voor jou dan een reden zijn om naar de Debutantendag te gaan?

Jeannette
Laatst bewerkt 16 jaren 10 maanden geleden doorjeanette.

Lees meer
16 jaren 10 maanden geleden #29679 door jeanette
Beantwoord door jeanette in topic Re: bericht

berdine schreef : verkopen zij hun boeken op de debutantendag, Dettie?. Misschien hebben potentiële bezoekers het idee, dat dat ook van hen verwacht wordt?

Er werden geen boeken verkocht door de schrijvers op de Debutantendag, Berdine.

Het was ook niet nodig om de besproken boeken bij je te hebben!

Jeannette
Laatst bewerkt doorjeanette.

Lees meer
16 jaren 10 maanden geleden #29680 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: bericht
Nee, dat dacht ik wel, maar misschien bestaat dat idee bij de mensen? Duidelijke voorlichting kan ook schelen.

Maar waarschijnlijk is het vaak èn èn. Teveel aanbod van verschillende soorten amusement, onbekendheid van de schrijvers, te ver weg misschien en noem maar op. Alles wat wij kunnen bedenken kan voor Dettie een hulp zijn om meer publiek aan te trekken.
Laatst bewerkt doorberdine.

Tijd voor maken pagina: 0.394 seconden