Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Foto's en Debutantendag 6 september 2009 in Castricum

16 jaren 10 maanden geleden #29645 door
Beantwoord door in topic Re: bericht
Ik heb nu wat meer tijd om op de boekensite te kijken en net gezien dat jij een erg goede recensie hebt geschreven over het boek van Bert Natter, Dettie. (Begeerte heeft ons aangeraakt, een regel uit de Internationale!) Ik ga het beslist lezen. En gefeliciteerd met je succes!

Pieter

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

16 jaren 10 maanden geleden #29646 door

Dettie schreef : De foto's zijn niet echt goed gelukt, ik ben de hele dag al aan het prutsen om ze beter en vooral lichter te krijgen, even geduld nog.

Dettie

Jij komt nooit aan rust toe,hè? ik zou zeggen ga dat maar eens doen! :sleeping:

Manja

Lees meer
16 jaren 10 maanden geleden #29647 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Nou... Bert Natter gefeliciteerd met zijn succes! Hij heeft het boek geschreven niet ik.

Het is leuk dat uitgerekend hij er gisteren was en ik vind het leuk dat tot twee keer toe iemand op de debutantenmiddag was die naderhand een mooie prijs wint. Dan vraag ik toch wel de betere schrijver denk ik dan.

Ik heb overigens wel een vraag.

Die heb ik ook bij de bookcrossers gesteld. Het is géén verwijt, ik ben er écht, oprecht benieuwd naar.

Leestafel heeft best veel leden, en ik heb ook het idee dat we gisteren goede schrijvers hadden. Van buitenaf (grote literaire sites) kreeg ik ook veel complimenten wat betreft de schrijvers die kwamen.

Afgezien van de afstand zou ik graag willen weten waarom er in verhouding zo weinig belangstelling is voor de debutantenmiddag. Als er heel bekende schrijvers zouden komen zoals Geert Mak of Thomas Rosenboom of Kluun of Heleen van Rooyen zouden jullie dan wél komen? (Het gaat om de bekendheid niet of jullie een voor- of afkeur hebben voor een schrijver, dus daarover geen discussie graag)

Mijn vraag is: Is het feit dat de schrijvers 'onbekend' zijn iets wat jullie weerhoudt te komen? Bied ik de middag niet aantrekkelijk genoeg aan? Of hebben jullie sowieso weinig belangstelling in schrijversmiddagen? Vinden jullie alleen bekende schrijvers interessant?

Dat vroeg ik me af. Het gaat me er om dat ik er van leer. Ik hoef geen redenen of excuses waarom iemand niet kwam, daar gaat het niet om. Het gaat me erom waarom er in feite zo weinig belangstelling voor is, niet alleen hier op Leestafel maar ook bijv. bij bookcrossing. Ik snap dat niet echt, vandaar m'n vraag.

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

16 jaren 10 maanden geleden #29649 door
Nou Dettie van mij weet je het, maar ik zeg het graag nog even expliciet.

Bij mij is het enige wat me weerhoudt, mijn gezondheid.

Ik snap je vraag heel goed!

Manja

Lees meer
16 jaren 10 maanden geleden #29650 door Bep
Beantwoord door Bep in topic Re: bericht

Dettie schreef : Ha wat leuk! Bert Natter heeft vandaag de selexyz debutantenprijs gewonnen! Was voorheen de Marten Toonder/Gert Jan Lubberhuizenprijs voor het literaire debuut.

Ben eigenlijk wel extra trots.

Vorig jaar Marieke van der Pol die de Academia debutantenprijs won, dit jaar Bert Natter die de Selexyz prijs wint! Beiden waren ze op de Leestafel debutantendag.

Dettie

Leuk gegeven, Dettie. Jammer dat kranten er niet over wilden publiceren, zelfs plaatselijke kranten niet. Je zou toch verwachten dat ze er juist graag over willen schrijven. Met wat meer publiciteit zou je zeker meer bezoekers hebben getrokken.

Ik heb een suggestie. Probeer volgend jaar ook een bekende naam erbij te hebben, dan zullen kranten er sneller over schrijven. Het oorspronkelijke idee (?) van een debutantenprijs hebben andere prijzen ook al, dus daarin delf je het onderspit, omdat je geen prijzengeld hebt.

Henk
Laatst bewerkt doorBep.

Lees meer
16 jaren 10 maanden geleden #29651 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Er waren bekende namen!! Maar ja, geen Mulisch, geen A F Th..

Die willen we niet eens, het is voor debutanten!!
Laatst bewerkt doormarjo.

Tijd voor maken pagina: 0.453 seconden