Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Foto's en Debutantendag 6 september 2009 in Castricum

Lees meer
16 jaren 10 maanden geleden #29658 door Bep
Beantwoord door Bep in topic Re: bericht

jeannette schreef : Het kan volgens mij niet aan de keuze van de schrijvers gelegen hebben!

Jeannette

Wel als je dus publiciteit van lokale media wil hebben en meer bezoekers wilt. Dan moet je bijna wel een publiekstrekker hebben.

Maar er valt ook wat voor te zeggen om er een knusse dag van te maken met bekenden van dit forum. Maar dan zou je ook bekendere schrijvers kunnen uitnodigen, maar juist publiciteit buiten Leestafel mijden :D. Lijkt me ook niet helemaal de bedoeling :roll:.
Laatst bewerkt doorBep.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
16 jaren 10 maanden geleden - 16 jaren 10 maanden geleden #29659 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Nee Jeannette het klopt dat niet iedereen negatief was over Vuijsje. Maar wat inderdaad meespeelde is dat Vuijsje al genoeg aandacht kreeg en wij als Leestafel juist aandacht besteden aan debutanten omdat ze zo weinig aandacht krijgen (uitzonderingen dus daargelaten)

bep schreef : Jullie onderscheiden je al in genoeg dingen. Bijv. dat het een hele dag is, dat het aan het strand is, dat meerdere schrijvers bij elkaar komen, dat je als lezers dichtbij de schrijvers kunt komen. Prachtig allemaal. Alleen het is, denk ik, niet nodig een debutantenprijs in te stellen (die zijn er immers en met prijzengeld), dan geef je daar wellicht te veel de nadruk aan, wat deze onderscheidende dingen naar de achtergrond doet verdwijnen.

Leestafel stelt geen debutantenprijs in bep. Wij lezen debutanten. We volgen de inzendingen voor de Academia Debutantenprijs maar hebben daar voor de rest niets mee te maken. Die lijst is voor ons alleen handig omdat we dan kunnen zien welke debuten er zijn uitgegeven omdat dat vaak niet duidelijk is. We hebben wel de shortlist meegelezen van de Academiaprijs en gezegd wat wij het beste boek vonden maar hier zit geen Leestafelprijs aan verbonden of zoiets, dat doen we gewoon voor ons plezier.

Vorig jaar hadden we wel een soort Leestafelprijs omdat er een duidelijke voorkeur voor een boek was, dit jaar was die voorkeur er niet, dus dan ook geen prijs.

Dettie
Laatst bewerkt 16 jaren 10 maanden geleden doordettie.

Lees meer
16 jaren 10 maanden geleden #29660 door Bep
Beantwoord door Bep in topic Re: bericht

jeannette schreef : Het kan volgens mij niet aan de keuze van de schrijvers gelegen hebben!

Debutanten zijn natuurlijk relatief onbekend, maar het is de verdienste van Dettie dat zij "succesvolle" debutanten uitgenodigd heeft. Het leuke was ook dat de vier romans van deze schrijvers totaal verschillend zijn.

Voor iedere smaak was er wat bij!

Potentiele bezoekers moeten eigenlijk wel bereid zijn om de debuten van deze schrijvers van te voren te willen lezen.

Ik heb alle boeken in de bibliotheek kunnen lenen.

(Robert Vuijsje heeft al genoeg publiciteit! Maar niet alle lezers waren negatief over zijn boek, Dettie!!!)

Jeannette

Misschien moet er op het forum meer aandacht komen voor de boeken, zodat we weten waar ze over gaan en het onze interesse kan wekken. Al is er maar een boek dat je aansprak, kan het al waard zijn om te komen. Maar het moet m.i. niet alleen om de boeken gaan, ook het persoonlijke contact met "geestverwanten" kan waardevol zijn.
Laatst bewerkt doorBep.

Lees meer
16 jaren 10 maanden geleden #29661 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Oei Bep, van de boeken van deze debutanten staat een (of meerdere) verslag op dit forum en hebben we er al dan niet uitgebreid over gepraat. Ook zijn deze boeken aangeboden en rondgegaan onder de leden.

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
16 jaren 10 maanden geleden #29662 door mira
Beantwoord door mira in topic Re: bericht
Marjo zegt

Ach Mira, inside info, ik denk dat dat wel mee valt. Maar Dettie vertelt het niet, dus doe ik het maar: Manja was 'aanwezig' in de vorm van een bos prachtige rode rozen

Wel, Marjo en Dettie, ik probeerde het hele gebeuren te volgen, dacht even aan een uitdrukking van het noorden die ik niet kende (haha).

Ik vind het een prachtige attentie.

De commentaren moet ik nog een paar malen herlezen, oa. wat Marjo zei over het onderbewuste.

Even nog aan Dettie over 'debutanten'dag, debutanten zijn per definitie toch vrij onbekend, de lezerskern van LT is er uiteraard mee vertrouwd.

Wat met de rest van het lezerspubliek?

Een 'publiekstrekker' zou inderdaad meer publiek trekken, maar dan gaat het niet zuiver meer over debutanten.

Is een mengformule mogelijk en wenselijk? (open vraag)

Een bekende naam als introductie (beschermheer-, vrouw van de debutanten) zou inderdaad misschien meer bezoekers aantrekken.

Zo maar wat bedenkingen.

mira
Laatst bewerkt doormira.

Lees meer
16 jaren 10 maanden geleden #29666 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Ik vind de suggestie van Berdine wel leuk: een aantal pagina's uit een boek plaatsen. Je wou het natuurlijk wel even moeten vragen aan de betreffende schrijver.

Verder is er inderdaad in september heel veel te doen, als ik alleen al naar het aanbod in mijn eigen stad kijk, dan weet je gewoon niet wat je kiezen moet. Maar we zitten wel vast aan de opening van de strandtent (of de bibliotheek zou bereid moeten zijn mee te werken) en eventueel dus ook met het al of niet rijden van de bus (zou ook niet hoeven als de bieb inspringt)

Dus wanneer moet je dit EVENEMENT dan houden?? In het voorseizoen?? Of juist in de winter?
Laatst bewerkt doormarjo.

Tijd voor maken pagina: 0.501 seconden