Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Foto's en Debutantendag 6 september 2009 in Castricum

Lees meer
16 jaren 10 maanden geleden #29652 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht

Marjo schreef : Er waren bekende namen!! Maar ja, geen Mulisch, geen A F Th..

Die willen we niet eens, het is voor debutanten!!

Ja voor ons waren het bekende namen, maar voor veel mensen toch niet denk ik.

En natuurlijk is het voor debutanten! Het gaat me er om waarom er eigenlijk zo weinig belangstelling is voor zo'n middag. Niet alleen door Leestafelmensen hoor, bookcrossers tonen ook geen belangstelling,

maar ik weet niet waar ik het anders kan vragen. En ben er toch benieuwd naar.

Er werd al geopperd om die Robert Vuijsje voor de debutantenmiddag te vragen, als publiekstrekker, omdat hij in de belangstelling staat, maar wij zelf (Leestafelleden) vonden dat boek niet geweldig, het is dan een beetje hypocriet om hem te vragen. Dan liever schrijvers vragen waar meerdere mensen positief over waren.

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
16 jaren 10 maanden geleden #29653 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: bericht
Ik denk dat bekendheid zeker meespeelt in je beslissing om te gaan. Maar ik las in de nieuwsbrief van onze bibliotheek (ik geloof tenminste dat het daarin was) dat de interesse van het publiek voor schrijversmiddagen/avonden afneemt en dat ze daarom minder schrijvers uitnodigen en meer lezingen gaan geven. Dat is niet bepaald mijn idee. Naar een lezing zal ik veel minder gauw gaan.

Wat mogelijk wel mee speelt is het feit, dat men misschien denkt het boek van die schrijver gelezen te moeten hebben. Gezien het feit dat zo'n boek nog nieuw is en nog niet te leen in de bieb, moet je het al gaan kopen. En ja, een debutant, misschien gooi je je goeie geld wel weg....

Misschien zou het helpen als men b.v. een paar bladzijden uit zo'n boek op de pc zou kunnen lezen. Je krijgt dan toch een beetje een indruk van het boek.

Ik vond dat je een mooi aanbod had gisteren. Daar lag het niet aan. Het is wel erg belangrijk om er veel publiciteit aan te geven. Er is tegenwoordig zo veel te doen overal en mensen moeten keuzes maken.
Laatst bewerkt doorberdine.

Lees meer
16 jaren 10 maanden geleden - 16 jaren 10 maanden geleden #29654 door Bep
Beantwoord door Bep in topic Re: bericht

Marjo schreef : Er waren bekende namen!! Maar ja, geen Mulisch, geen A F Th..

Die willen we niet eens, het is voor debutanten!!

Niet bekend genoeg wellicht. Tussen Mulisch en Natter zitten qua bekendheid nog veel andere schrijvers.

Jullie onderscheiden je al in genoeg dingen. Bijv. dat het een hele dag is, dat het aan het strand is, dat meerdere schrijvers bij elkaar komen, dat je als lezers dichtbij de schrijvers kunt komen. Prachtig allemaal. Alleen het is, denk ik, niet nodig een debutantenprijs in te stellen (die zijn er immers en met prijzengeld), dan geef je daar wellicht te veel de nadruk aan, wat deze onderscheidende dingen naar de achtergrond doet verdwijnen.
Laatst bewerkt 16 jaren 10 maanden geleden doorBep.

Lees meer
16 jaren 10 maanden geleden #29655 door librije
Beantwoord door librije in topic Re: bericht
Misschien kunnen de schrijvers het zelf ook nog aankondigen op hun website of zo?

"Een mens die het aandurft om een uur te verspillen heeft de waarde van het leven nog niet ontdekt."

Charles Darwin Engels medicus en bioloog (1809-1882)
Laatst bewerkt doorlibrije.

Lees meer
16 jaren 10 maanden geleden - 16 jaren 10 maanden geleden #29656 door Bep
Beantwoord door Bep in topic Re: bericht

Dettie schreef : Nou... Bert Natter gefeliciteerd met zijn succes! Hij heeft het boek geschreven niet ik.

Het is leuk dat uitgerekend hij er gisteren was en ik vind het leuk dat tot twee keer toe iemand op de debutantenmiddag was die naderhand een mooie prijs wint. Dan vraag ik toch wel de betere schrijver denk ik dan.

Ik heb overigens wel een vraag.

Die heb ik ook bij de bookcrossers gesteld. Het is géén verwijt, ik ben er écht, oprecht benieuwd naar.

Leestafel heeft best veel leden, en ik heb ook het idee dat we gisteren goede schrijvers hadden. Van buitenaf (grote literaire sites) kreeg ik ook veel complimenten wat betreft de schrijvers die kwamen.

Afgezien van de afstand zou ik graag willen weten waarom er in verhouding zo weinig belangstelling is voor de debutantenmiddag. Als er heel bekende schrijvers zouden komen zoals Geert Mak of Thomas Rosenboom of Kluun of Heleen van Rooyen zouden jullie dan wél komen? (Het gaat om de bekendheid niet of jullie een voor- of afkeur hebben voor een schrijver, dus daarover geen discussie graag)

Mijn vraag is: Is het feit dat de schrijvers 'onbekend' zijn iets wat jullie weerhoudt te komen? Bied ik de middag niet aantrekkelijk genoeg aan? Of hebben jullie sowieso weinig belangstelling in schrijversmiddagen? Vinden jullie alleen bekende schrijvers interessant?

Dat vroeg ik me af. Het gaat me er om dat ik er van leer. Ik hoef geen redenen of excuses waarom iemand niet kwam, daar gaat het niet om. Het gaat me erom waarom er in feite zo weinig belangstelling voor is, niet alleen hier op Leestafel maar ook bijv. bij bookcrossing. Ik snap dat niet echt, vandaar m'n vraag.

Dettie

Ik had van geen van de schrijvers boeken gelezen. De afstand of de kosten is het probleem niet. Ik begrijp ook niet als dat voor anderen wel het probleem is. Wel zal de eerste keer wel een beetje een drempel zijn omdat je elkaar in het echte leven niet eerder gezien hebt, maar daar moet je niet te bang voor zijn.
Laatst bewerkt 16 jaren 10 maanden geleden doorBep.

Lees meer
16 jaren 10 maanden geleden #29657 door jeanette
Beantwoord door jeanette in topic Re: bericht
Het kan volgens mij niet aan de keuze van de schrijvers gelegen hebben!

Debutanten zijn natuurlijk relatief onbekend, maar het is de verdienste van Dettie dat zij "succesvolle" debutanten uitgenodigd heeft. Het leuke was ook dat de vier romans van deze schrijvers totaal verschillend zijn.

Voor iedere smaak was er wat bij!

Potentiele bezoekers moeten eigenlijk wel bereid zijn om de debuten van deze schrijvers van te voren te willen lezen.

Ik heb alle boeken in de bibliotheek kunnen lenen.

(Robert Vuijsje heeft al genoeg publiciteit! Maar niet alle lezers waren negatief over zijn boek, Dettie!!!)

Jeannette
Laatst bewerkt doorjeanette.

Tijd voor maken pagina: 0.405 seconden