Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Foto's en Debutantendag 6 september 2009 in Castricum

Lees meer
16 jaren 10 maanden geleden #29725 door WilV
Beantwoord door WilV in topic Re: bericht
Ik heb me nog niet zo in de discussie gemengd omdat ik om praktische redenen helaas niet op dit soort dagen aanwezig kan zijn.

Maar als dat wel zo zou zijn, zou het me zéér trekken.

Ik vind dat "we"voor zo'n kleine club met nauwelijks budget een heel bijzonder aanbod aan schrijvers hebben. kijk eens aan..Bert Natter wint de debuutprijs, de winnaar van vorig jaar was er vorig jaar. En ook de andere schrijvers zijn weliswaar geen enorm grote namen bij het grote publiek maar toch opvallende nieuwkomers.

Op de vraag "hoe kan het dan dat er zo weinig leestafelaars/ bookcrossers komen? "

heb ik dan ook geen goed antwoord.

Niet veel meer dan wat mij zelf zou weerhouden te komen namelijk een drukke agenda, veel afspraken en verplichtingen of werk.

Als ik zie wat er aan publiciteit gedaan is kan het dáár niet aan liggen. Het blijft jammer dat kranten daar geen aandacht aan willen besteden trouwens.

Voor/met leestafel zelf zou je volgend jaar misschien nog nadrukkelijker de boeken kunnen bespreken, in een apart forum onderdeel wellicht?

Zodat het niemand meer kan ontgaan.

Met op dat onderdeel apparte blokjes met info over de schrijvers, ik noem maar wat.

maar ik vrees dat behalve relatieve onbekendheid van de schrijvers/boeken vooral de volle agenda's je parten spelen.

Aan de opzet kan het niet liggen volgens mij, die lijkt me tamelijk uniek.

Wil
Laatst bewerkt doorWilV.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
16 jaren 10 maanden geleden #29726 door Bep
Beantwoord door Bep in topic Re: bericht
Die volle agenda's dat is de teneur van deze tijd. Ook de reden waarom mensen er niet zo weinig aan toekomen boeken te lezen. Je wordt opgeslokt door de dagelijkse beslommeringen.

Maar juist daarom is een Debutantendag goed. Juist daarom is het goed om wel boeken te lezen.

Wil, als je het lang van te voren weet, kun je het toch inplannen in je agenda? Je moet ook kijken wat jij waardevol vindt, he? En daarom moet LT ook helder maken wat die dag precies inhoudt, wat LT er precies mee wil, welke ervaring ze er voor de deelnemers mee voor ogen heeft. En je moet goed realiseren dat het natuurlijke contact er nog helemaal niet is als je alleen op internet contact hebt gehad.
Laatst bewerkt doorBep.

Lees meer
16 jaren 10 maanden geleden #29727 door WilV
Beantwoord door WilV in topic Re: bericht

Wil, als je het lang van te voren weet, kun je het toch inplannen in je agenda? Je moet ook kijken wat jij waardevol vind he

Dat geld niet zozeer voor mij zelf hoor, het lukt door gezondheid sowieso niet om te komen,

ik zat alleen hardop te denken dat als dat niet zo was voor mij een reden zou kúnnen zijn om niet te komen.

En inderdaad als je het echt wil kun je het plannen, maar dan nog kan het door werk of omstandigheden niet lukken. En het is natuurlijk ook geen móeten. Toch?

En aan "ons" dan de taak mensen die in principe wél zouden willen maar nog niet door hebben hoe leuk zo'n dag is dan alsnog te verleiden natuurlijk :)

Groetjes

Willeke
Laatst bewerkt doorWilV.

Lees meer
16 jaren 10 maanden geleden #29729 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht

Bep schreef :
Volgens mij blijft de enige reden om naar een Debutantendag te komen: de ontmoeting met de schrijvers voor Leestafelleden.

Jeannette

Je geest op zo'n dag geheel kunnen richten op literatuur in een bijzondere setting en contact met schrijvers en andere lezers.

Het is toch leuk om iets weg te kunnen geven? Een boekenlegger bijvoorbeeld? Het is toch goed voor LT om als organisatie niet alleen te staan, maar banden met andere organisaties te hebben?

Zullen we hier maar over stoppen. Ik heb heel veel contact met allerlei organisaties maar het wordt een enorm lang verhaal om alles qua regels, afspraken en wettelijke toestanden te vertellen. Daar heb ik nu niet zoveel zin in.

Tegen de tijd dat er weer een debutantendag gepland wordt kan ik altijd terugkijken naar dit item en eventueel verder vragen. Er zijn alvast een heleboel suggesties en ideeën geopperd waar ik wel wat mee kan.

Heel hartelijk bedankt allemaal!

Groetjes

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
16 jaren 10 maanden geleden #29731 door Bep
Beantwoord door Bep in topic Re: bericht

Dettie schreef :
Volgens mij blijft de enige reden om naar een Debutantendag te komen: de ontmoeting met de schrijvers voor Leestafelleden.

Jeannette

Je geest op zo'n dag geheel kunnen richten op literatuur in een bijzondere setting en contact met schrijvers en andere lezers.

Het is toch leuk om iets weg te kunnen geven? Een boekenlegger bijvoorbeeld? Het is toch goed voor LT om als organisatie niet alleen te staan, maar banden met andere organisaties te hebben?

Zullen we hier maar over stoppen. Ik heb heel veel contact met allerlei organisaties maar het wordt een enorm lang verhaal om alles qua regels, afspraken en wettelijke toestanden te vertellen. Daar heb ik nu niet zoveel zin in.

Tegen de tijd dat er weer een debutantendag gepland wordt kan ik altijd terugkijken naar dit item en eventueel verder vragen. Er zijn alvast een heleboel suggesties en ideeën geopperd waar ik wel wat mee kan.

Heel hartelijk bedankt allemaal!

Groetjes

Dettie

Ok, Dettie, veel succes!
Laatst bewerkt doorBep.

Lees meer
16 jaren 10 maanden geleden #29734 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
De foto's staan op de site!

www.leestafel.info/debutantendag-6-9-09

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Tijd voor maken pagina: 0.449 seconden