- Ontvangen bedankjes 0
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Plinius schreef : Ik vind het boeiend om te zien hoe oude instellingen als de kerken langzaam worden afgebroken, en het lijkt me ook een goede zaak. Het is niet van deze tijd dat mensen zich laten vertellen wat ze denken moeten; een levenshouding is strict persoonlijk en hoeft in principe niet gedeeld te worden met anderen.
*knipplak een citaat uit een van de artikelen*
>Maar de vraag of God bestaat of niet is niet te beantwoorden met kennis en wetenschap. De weg die eenieder daar in volgt is persoonlijk en niet aanvechtbaar. De uitnodiging van de atheïst aan de gelovige om zijn verstand te gebruiken is net zo verwerpelijk en arrogant als dezelfde vraag van de gelovige aan de atheïst. <
Aan die persoonlijke en niet aanvechtbare levenshouding zitten natuurlijk kanten die andere mensen raken. Die sociale kant is eigenlijk het enige aspect waarop we elkaar mogen aanspreken en dan gaat het als regel over discriminatie, dwang, of het al dan niet domhouden van kinderen om maar wat te noemen. De kerken komen wel eens in conflict met de grondrechten van mensen.
Voor zover ik kan zien is Klaas Hendrikse een kwaliteitszoeker die probeert de nutteloze ballast uit de kerk te slopen. Ik ben benieuwd hoe lang hij dat volhoudt.
Copyright © 2026 leestafel.info
Niets van deze site mag ter publicatie worden overgenomen.
Indien nodig kunt u contact opnemen met de beheerder van Leestafel, e-mail: Dettie@leestafel.info
Inloggen