Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Klaas Hendrikse - Geloven in een God die niet bestaat

Lees meer
18 jaren 6 maanden geleden #20216 door Grada
Beantwoord door Grada in topic Re: bericht
Precies! Voor mij geldt exact hetzelfde.

Aangezien ik zijn boek nog niet heb gelezen, kan ik er echt nog niet over oordelen wat Klaas Hendrikse wil uitdragen. Dat is jammer, maar goed, even geduld dus. Want ik ga de uitwisseling liever dan pas aan met elkaar. Het lijkt me interessant om zijn visie als uitgangspunt te nemen.

Dan zullen onze, ongetwijfeld zeer diverse overtuigingen vanzelf duidelijk worden.

Grada

'Do you think it's a whoozle?'
Laatst bewerkt doorGrada.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
18 jaren 6 maanden geleden #20217 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht

Pieter schreef : Ik vind die Hendrikse heel sympathiek maar ik denk dat zijn opvattingen slechts voor een kleine groep intellectueel, sociaal en spiritueel ingestelde mensen zijn weggelegd.

Dat weet ik niet Pieter, er kan ook levenservaring achter liggen. Ik denk niet dat men bij voorbaat al kan zeggen dat het alleen voor een selecte groep is weggelegd, daarmee worden zoveel mensen uitgesloten die ook heel goede en zinnige dingen daarover te zeggen hebben.

Ik geloof dat Hendrikse dat juist probeert de doorbreken en iedereen aan het woord wil laten, van gedachten wil laten wisselen. Of je nu intellectueel, sociaal of spiritueel ingesteld bent doet volgens mij niet ter zake.

Hij wil juist, denk ik dan he, dat er een open discussie komt met een willig oor zodat mensen zich gehoord voelen en meer besef hebben wat elk geloof inhoudt en/of waarom mensen niet kunnen/willen geloven. Dat door deze gesprekken mensen ook meer gaan beseffen wat geloof voor hun betekent of juist niet betekent.

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

18 jaren 6 maanden geleden #20221 door
Beantwoord door in topic Re: bericht

Dettie schreef : Ik vind die Hendrikse heel sympathiek maar ik denk dat zijn opvattingen slechts voor een kleine groep intellectueel, sociaal en spiritueel ingestelde mensen zijn weggelegd.

Dat weet ik niet Pieter, er kan ook levenservaring achter liggen. Ik denk niet dat men bij voorbaat al kan zeggen dat het alleen voor een selecte groep is weggelegd, daarmee worden zoveel mensen uitgesloten die ook heel goede en zinnige dingen daarover te zeggen hebben.

Ik geloof dat Hendrikse dat juist probeert de doorbreken en iedereen aan het woord wil laten, van gedachten wil laten wisselen. Of je nu intellectueel, sociaal of spiritueel ingesteld bent doet volgens mij niet ter zake.

Hij wil juist, denk ik dan he, dat er een open discussie komt met een willig oor zodat mensen zich gehoord voelen en meer besef hebben wat elk geloof inhoudt en/of waarom mensen niet kunnen/willen geloven. Dat door deze gesprekken mensen ook meer gaan beseffen wat geloof voor hun betekent of juist niet betekent.

Dettie

In principe heb je natuurlijk gelijk, Dettie, maar ik bedoelde meer de praktijk. Gisteren liep ik bij Bruna binnen omdat ik dacht dat ik het boek daar wel meteen mee zou kunnen nemen (via de OB was het in het Zuiden niet beschikbaar). Het boek kwam zelfs niet voor in de voorraadlijst van Bruna Nederland zodat het via de algemene index besteld moest worden. Ik denk dus dat de belangstelling erg marginaal is.

Donderdag krijg ik het zodat ik deze week over dit onderwerp er even het zwijgen toe doe. :|

Lees meer
18 jaren 6 maanden geleden #20223 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Nou dat is vreemd eigenlijk voor zo'n grote plaats. Hier in Egmond hadden ze diverse exemplaren van het boek.

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
18 jaren 6 maanden geleden #20224 door Joanazinha
Beantwoord door Joanazinha in topic Re: bericht

Dettie schreef : Nou dat is vreemd eigenlijk voor zo'n grote plaats. Hier in Egmond hadden ze diverse exemplaren van het boek.

Dettie

Bij de Algemene Boekhandel in Amersfoort lag ook een behoorlijke stapel van zijn boek.
Laatst bewerkt doorJoanazinha.

18 jaren 6 maanden geleden #20225 door
Beantwoord door in topic Re: bericht

Joanazinha schreef : Nou dat is vreemd eigenlijk voor zo'n grote plaats. Hier in Egmond hadden ze diverse exemplaren van het boek.

Dettie

Bij de Algemene Boekhandel in Amersfoort lag ook een behoorlijke stapel van zijn boek.
Ik zei ook dat het bij Bruna was. Ik had geen tijd om naar een andere boekhandel te gaan.

Pieter

Tijd voor maken pagina: 0.484 seconden