- Ontvangen bedankjes 0
Het is wel een boek dat ik wellicht zelf nog eens aan ga schaffen om nog eens rustig stukken door te lezen en verder uit te pluizen. Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
En als je dan alleen maar te horen krijgt dat er geen antwoorden zijn en hij vervolgens je hele hebben en houden van geloven overboord zet, want 'God bestaat niet', dan kom ik met dit boek niet veel verder.
Ik ben wel gelovig opgevoed maar eigenlijk net als Hendrikse beschrijft in zijn boek, teleurgesteld geraakt in de kerk en de manier waarop zij met antwoorden kwamen.Voor mij is God wel almachtig en gaat Hendrikse met een grote boog heen om het feit dat Hij de mens iets heel groots heeft gegeven: kennis van goed en kwaad EN de keuzemogelijkheid hoe daarmee om te gaan
Dat had ik ook anders begrepen. Eerder; kies wat jij op dat moment nodig hebt. Zelf denk ik dat hij met het eetcafé bedoelt dat de kerk laagdrempeliger moet worden, makkelijker te bereiken, iedereen is welkom om over geloven te praten of te praten over een bepaald onderdeel in het geloven waar diegen op dat moment mee zit.In zijn laatste hoofdstuk schetst hij zijn ideale kerk: een soort eetcafé met voor ieders smaak een gerecht. Kies maar waar je trek in hebt en vooral: laat maar liggen wat je niet lust. Over vrijblijvendheid gesproken!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Waar blijft: wat heeft God nodig?
Copyright © 2026 leestafel.info
Niets van deze site mag ter publicatie worden overgenomen.
Indien nodig kunt u contact opnemen met de beheerder van Leestafel, e-mail: Dettie@leestafel.info
Inloggen