Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Schrijfster Brigitte Bosman op dit forum!!

Lees meer
19 jaren 6 maanden geleden #12534 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Vandaar..ik zat inderdaad even mijn wenkbrauwen op te trekken bij het verhaal van Manon en Adriaan. Maar mijn kinderen zijn ook wel eens hecht geweest, bij vlagen van een paar dagen..en dan weer mot!

Dus ik accepteerde het, de tijdspanne van het verhaal is ook maar een paar dagen toch?

Waarom is dit eigenlijk jouw favoriet?
Laatst bewerkt doormarjo.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
19 jaren 6 maanden geleden #12535 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Hm, geen vragen stellen waar je het antwoord op denkt te weten..maar ik laat het toch staan..

Iets anders: Bernadet en ik hebben verslagen van jouw boeken op de site staan. Als je ze gelezen hebt, wat was dan jouw reactie? Trok je je wenkbrauwen op "hoe komen ze erbij?" of zat je instemmend te brommen..
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
19 jaren 6 maanden geleden #12537 door Brigitte
Beantwoord door Brigitte in topic Re: bericht
Het is eigenlijk ons eigen verhaal, maar dat snapte waarschijnlijk intussen al. Bovendien is geocachen een verslaving, iets waar we ons vrijwel iedere week mee bezighouden. Dus ook daarom vind ik het zelf een fijn boek.

Jullie recensies vind ik zeer lovend! Ik heb dus niet met gefronste wenkbrauwen gezeten hoor. Dan moet je echt wel commentaar geven waarvan ik denk: 'Nou zeg! Kan het wat minder?'

Ieder mens is anders, ieders smaak en mening is anders. Daarom worden er (gelukkig) ook zoveel boeken geschreven. Voor ieder wat wils. Dat zeg ik ook altijd tegen mijn leerlingen in mijn schrijfgroepen. Wat ik van iemands verhaal vind, kan heel anders zijn dan wat een ander van oordeel is.

Brigitte
Laatst bewerkt doorBrigitte.

Lees meer
19 jaren 6 maanden geleden #12538 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Heb je ook wel eens een heel vervelende groep kinderen gehad?

Zo ja, hoe los je dat dan op?

Bernadet
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
19 jaren 6 maanden geleden #12544 door Brigitte
Beantwoord door Brigitte in topic Re: bericht
Echt vervelend gelukkig nog nooit. Wel is de ene groep drukker dan de andere, maar dan moet je gewoon iets meer geduld hebben om ze af en toe rustig te krijgen. Vaak weet een meester of juf dat zelf ook wel en helpen ze om de orde te bewaren.

Ik heb in een bibliotheek een keer een jongen gehad die alles stom vond en tegendraads was. Hij hield niet van lezen en niet van boeken. Hij wilde nergens aan mee doen. Tot we een spel in groepjes gingen doen, waarbij vragen beantwoord moesten worden en een groepje punten kon verdienen. Hij moest even omschakelen, maar was daarna het meest fanatiek van de hele groep en ging enthousiast aan het einde van het bezoek weg. Dat is erg leuk en geeft een voldaan gevoel.

Brigitte
Laatst bewerkt doorBrigitte.

Lees meer
19 jaren 6 maanden geleden #12545 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Hee dat is een leuk verhaal! Ik zie het voor me, alles is stom...

Wat ik zo leuk vind is dat kinderen van die vragen hebben waardoor je soms met je mond vol tanden staat.

Dit vroeg een meisje mij eens:

Waarom hebben vogeltjes een nestje en geen huisje?

Eh.. omdat ze vliegen, ze kunnen geen deurtje openmaken en dan kunnen ze er niet uit.

Waarom hebben ze geen dakje gemaakt?

Tja... leg dat maar eens uit.

Heerlijk toch.

Staan de juf of meester altijd positief tegenover zo'n ochtend/middag?

Moet je zelf scholen benaderen? of benaderen zij jou?

Ik zat zelf te denken ivm promotie om nieuwsbrieven te sturen naar scholen en/of bibliotheken (een eigen web-site zal zeker helpen)

En de grote kinderboekensites te mailen/schrijven.

Bernadet

die nog even verder broedt op mogelijke vormen van promotie.
Laatst bewerkt doordettie.

Tijd voor maken pagina: 0.543 seconden