Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Maarten 't Hart - Het psalmenoproer (samenleesboek)

Lees meer
19 jaren 5 maanden geleden #13095 door Inge
Beantwoord door Inge in topic Re: bericht
Ik heb van "het psalmenoproer "ook maar mijn boekenclubbijdrage gemaakt. Heb het dus binnenkort zelf in bezit.

Inge
Laatst bewerkt doorInge.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
19 jaren 5 maanden geleden #13096 door librije
Beantwoord door librije in topic Re: bericht
Mijn eerste kennismaking gisteravond met het Psalmenoproer viel niet tegen. Genoten van de eerste 60 bladzijden. Tot zover roerend eens met het verslag van Marjo.

Jannie.

"Een mens die het aandurft om een uur te verspillen heeft de waarde van het leven nog niet ontdekt."

Charles Darwin Engels medicus en bioloog (1809-1882)
Laatst bewerkt doorlibrije.

Lees meer
19 jaren 5 maanden geleden #13278 door Roel
Beantwoord door Roel in topic Re: bericht
Qua historische roman bepaald geen hoogvlieger, de fundamenten zijn zo fragiel, dat je bang bent dat het bouwwerk in stort. De balans in dit boek is totaal zoek. Personages vallen weg tegen het decor. Lees het oudere op historische leest geschoeide werk, bv De steile helling maar en je weet meteen wat ik bedoel. Maarten 't Hart is al jaren geleden over zijn hoogtepunt heen.

Marjo, ik begrijp niet dat voor jou het boek toch overeind bleef, ondanks de personages die niet goed uit de verf kwamen!

Het is gewoon symptomatisch voor deze tijd, waarin veel Nederlandse literatuur (in het buitenland is de afbraak minder sterk) steeds lichter van gewicht wordt. Realisme wat de klok slaat en raadsels oproepen in een boek zijn al helemaal uit ten boze. Ik hoop dat er nog schrijvers overblijven, die zich niet door haast van nu laten sturen!
Laatst bewerkt doorRoel.

Lees meer
19 jaren 5 maanden geleden #13279 door Inge
Beantwoord door Inge in topic Re: bericht
Het zal voor mij echt een boek worden voor ten vroegste februari. Ik kreeg net een brief van de boekenclub dat het boek tijdelijk uit voorraad is. Er is gee ndatum beschikbaar wanneer het wel zal toekomen en in de bibliotheek hoor ik niets van het boek momenteel. Nog niet aangekocht.

Dus blijf ik in blijde verwachting.

Inge
Laatst bewerkt doorInge.

Lees meer
19 jaren 5 maanden geleden - 17 jaren 3 weken geleden #13280 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
En ook Librije heeft een mooi verslag gemaakt

www.leestafel.info/maarten-t-hart

---
Laatst bewerkt 17 jaren 3 weken geleden doordettie.

Lees meer
19 jaren 5 maanden geleden #13289 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Je begrijpt niet dat het overeind blijft voor mij?

Juist het feit dat de personages wegvallen tegen het decor zoals jij dat zo mooi zegt, is voor mij de kracht van het boek. Naast de taal, want daar heb ik gewoon van genoten..

Ik lees nu eenmaal graag over waargebeurde feiten die in een romansausje gegoten zijn. Daar hoeven de karakters voor mij niet diep uitgewerkt te worden, maar de gebeurtenissen wel! En dat doet 't Hart..

Zoals Librije zegt: een aangename manier om kennis te maken met de historie..
Laatst bewerkt doormarjo.

Tijd voor maken pagina: 0.471 seconden