Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Natsume Sõseki - De poort samenleesboek jan/febr 2014

Lees meer
12 jaren 5 maanden geleden #56697 door dettie
Joanazinha heeft even andere zaken aan haar hoofd maar gaf te kennen dat wij in ieder geval kunnen starten.

Ik heb het boek ook in het Engels besteld omdat daarin een toelichting staat over de inhoud van het boek.

Als het goed is komt het boek over 2-3 dagen. Ik ben nu aan het herlezen en met de vragen bezig.

Maar als jullie alvast wat willen zeggen of te vragen hebben over het boek of de schrijver, ga jullie gang.

Ik zal zoveel mogelijk proberen antwoorden op de vragen te geven/zoeken.

Dettie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
12 jaren 5 maanden geleden #56699 door WilV
Wouw, jij maakt er werk van zeg!

interessant om te lezen. En wat grappig dat hij op de Yenn staat.

Als ik zijn levensloop zo lees bekruipt me vooral de vraag in hoeverre zijn jeugd en leven doorwerken in zijn boeken en dit boek. Bij het woord zenuwinzinking moest ik meteen Oyone denken.

(waarbij me meteen kunnen discussiëren of het inderdaad een zenuwinzinking was waaraan zij leed)

Lees meer
12 jaren 5 maanden geleden #56700 door WilV
En ik dacht inderdaad even te wachten met mijn reactie tot iedereen het uit had, maar ik wil best alvast verklappen dat ik het prachtig vond!

Lees meer
12 jaren 5 maanden geleden #56711 door Inge
Ik heb 1 grote vraag :) Wat kunnen Oyone en sosuke in godsnaam gedaan hebben dat ze daar de rest van hun leven moeten onder lijden, dat ze "verstoten" worden. Of is het zoals dat ik denk:" dat ze zichzelf buitengesloten hebben"

Lees meer
12 jaren 5 maanden geleden #56712 door dettie
Vergeet niet dat het zich zo'n 100 jaar geleden afspeelt Inge toen waren de zeden en normen heel anders dan nu.

Ze waren steeds op de vlucht, ze waren bang voor confrontaties uit het verleden en daarom woonden ze ook aan het eind van een steegje, onder die rots (letterlijk in de schaduw) ze wilden niet opvallen.

Op blz 113 - 114 kun je lezen wat er gebeurd is waarvoor ze moeten boeten.

Dettie

Lees meer
12 jaren 5 maanden geleden #56713 door marjo
Ja, dat moet het wel zijn denk ik, maar het is toch eigenlijk te gek voor woorden!

Tijd voor maken pagina: 0.440 seconden