Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Natsume Sõseki - De poort samenleesboek jan/febr 2014

Lees meer
12 jaren 5 maanden geleden #56728 door berdine
Dat zou best kunnen Annemarie, maar als Yasui een relatie had met Oyone, hoefde Sosuke zich toch niet schuldig te voelen omdat Yasui van de universiteit werd gestuurd? Dan had Yasui dat aan zichzelf te danken. Zelfs al had hij wèl kans gezien de relatie voor de buitenwereld geheim te houden, moreel gezien was hij even fout als Sosuke.

Sosuke mocht zich wèl schuldig voelen over het feit dat hij Yasui zijn vriendin had afgepakt, maar daar ging het niet alleen om. Yasui's toekomst was verknald door Oyone en Sosuke en dat kan naar mijn idee alleen wanneer Oyone en Yasui zijn.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
12 jaren 5 maanden geleden #56729 door Annemarie
Ik begrijp wat je bedoelt Berdine en ik heb mij ook afgevraagd waarom Yasui van de universiteit was getrapt. Stel dat het inderdaad broer en zus waren dan was de zus dus aan de zorg van de broer toevertrouwd. In dat geval zou Yasui dus ook op de daden van Oyone en Sosuke zijn aangekeken. Hij was dan immers verantwoordelijk voor zijn zus en onder zijn toeziend oog was ze de fout in gegaan. Het waren andere tijden.

Als het geen broer en zus waren dan zou Yasui het toch helemaal niet goed gevonden hebben dat Sosuke zich steeds als een soort derde wiel aan de wagen bij hen voegde? Zou hij dan niet jaloers zijn geweest? Daar heb ik niks over gelezen.

Toch twijfel ik ook aan het broer-zus verhaal hoor. Het kan natuurlijk ook dat Yasui van de universiteit is gestuurd omdat de hele driehoeksverhouding aan het licht kwam.

<t></t>

Lees meer
12 jaren 5 maanden geleden #56730 door Inge

Elke keer weer als Sosuke zich die tijd voor de geest riep.... dit was het verleden van Sosuke en Oyone

Er wordt daar volgens mij niet echt een reden gegeven.

Oke als je tussen de lijntjes leest misschien maar word je daarvoor van de universiteit gezonden en verbannen naar het einde van de wereld?

Lees meer
12 jaren 5 maanden geleden #56731 door dettie
maar Yasui werd toch niet van de universiteit gestuurd? Dat was Sõsuke toch? blz 111

Lees meer
12 jaren 5 maanden geleden #56732 door Inge
sosuke wel

blz 114 Hij werd natuurlijk van de universiteit weggestuurd. Maar naar buiten toe heette het dat hij uit eigen beweging met zijn studie gestopt was

Ik ga nog op zoek naar dat van yasui. Ik dacht dat hij ziek geworden was?

Lees meer
12 jaren 5 maanden geleden #56733 door Annemarie
Ik dacht Yasui ook. Vergis ik me nu?

<t></t>

Tijd voor maken pagina: 0.495 seconden