Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Murat Isik: Verloren grond (debuut) samenleesb maart 2013

Lees meer
12 jaren 5 maanden geleden #56644 door marjo
Het blijft steeds een kwestie van definitie.

Ik heb al gezegd dat ik mijn best zal doen, maar ik ben niet van plan om in herhaling te vallen.

Achtergrondinformatie? Zoals? Info over de schrijver?

Ik zeg het eerlijk: als ik er behoefte aan heb zoek ik zelf al. Maar er zijn hier nog anderen die daar antwoord op kunnen/moeten geven.

Het enige dat ik me nu afvraag is wat voor het klassenverschil er in Japan, in die tijd was. En ook dat kan ik googlen.

Misschien moeten we vanaf nu verder gaan bij het boek dat we nu lezen, en zouden anderen er zich ook in kunnen mengen? Het is hier een bijna-tweegesprek geworden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
12 jaren 5 maanden geleden #56648 door berdine
Ik geloof dat je het te wart-wit ziet Dettie. Men is best bereid om te discussiëren en niet van plan de boel meteen af te kappen. Dat geloof ik tenminste. Maar het kan natuurlijk altijd zo zijn dat iemand niets anders kan met de gestelde vraag/vragen, dan een antwoord geven als : Daar ben ik het wel mee eens. En als iedereen er zo over denkt is de discussie gauw afgelopen. Dat is iets wat je gewoon af moet wachten. Vooralsnog lijkt me iedereen bereid om zijn best te doen en meer mag je niet verwachten.

Een beetje achtergrondgegevens zijn nooit weg. Ik vraag me bij De poort b.v. af waarom men verkozen heeft dit boek alsnog te vertalen.

Natuurlijk kun je daar zelf ook naar gaan googlen, maar dat kost soms veel tijd. Het is handig als de "gespreksleider" al het een en ander heeft uitgezocht. Wat mij betreft: graag. :D

Lees meer
12 jaren 5 maanden geleden #56649 door WilV
Wat mij betreft ook graag achtergrondinformatie, leuk!

Als dit een beetje blijkt te lopen en we een vorm gevonden hebben mag dat wat mij betreft ook rouleren, anders heb jij al het werk.

Lees meer
12 jaren 5 maanden geleden #56650 door Annemarie
Ik wil ook best naar achtergrondinformatie zoeken.

<t></t>

Lees meer
12 jaren 5 maanden geleden #56651 door Inge
Achtergrondinformatie is altijd leuk. En ook meer info over de schrijver vind ik leuk, zeker als het geen "bekende" schrijver is zoals nu.

Lees meer
12 jaren 5 maanden geleden #56652 door dettie

Ik geloof dat je het te zwart-wit ziet Dettie. Men is best bereid om te discussiëren en niet van plan de boel meteen af te kappen. Dat geloof ik tenminste. Maar het kan natuurlijk altijd zo zijn dat iemand niets anders kan met de gestelde vraag/vragen, dan een antwoord geven als : Daar ben ik het wel mee eens. En als iedereen er zo over denkt is de discussie gauw afgelopen. Dat is iets wat je gewoon af moet wachten. Vooralsnog lijkt me iedereen bereid om zijn best te doen en meer mag je niet verwachten.

Nee, zwart-wit ben ik zeker niet, het enige wat ik wilde is de boel opengooien en duidelijkheid krijgen voor iedereen.

Er werd steeds niet rechtstreeks op mijn vragen geantwoord en daardoor viel ik ook steeds in herhalingen.

Ik weet ook heel goed dat iedereen best bereid is om mee te doen en vind dat ook heel leuk en natuurlijk, als

iedereen het met elkaar eens is dan is die discussie snel afgelopen.

Het enige wat ik duidelijk wilde stellen is, dat ik niet wil en kan meedoen met op voorhand, voordat de

uitwisselingen over het boek zelfs maar begonnen zijn, de boel af te kappen omdat een boek zogenaamd niet

geschikt is voor discussie en die kant leek het wel op te gaan, zo kwam het op mij over tenminste.

Dan werd het boek lezen, is het geschikt voor discussie, nee, dan op naar de volgende. Daar wilde ik niet aan

meedoen.

Ik zal best wel een drammer, dreiner, zeur lijken maar het bleef steeds maar vaag, voor mij in ieder geval wel, en ik

wilde duidelijkheid, duidelijke uitspraken/afspraken.

Duidelijker kan ik niet zijn en als dat als zwart-wit overkomt dan is dat precies het tegenovergestelde van wat ik

bedoel. Maar ik zal er nu verder over stoppen. (haha jullie blij :D)

Nu is gelukkig wel duidelijk dat jullie achtergrondinformatie willen.

Dat vind ik alvast superleuk! Ik ga m'n best doen om op die vragen die er nu al zijn alvast een antwoord te vinden.

En voor de rest zien we wel hoe het allemaal loopt.

Dettie

Tijd voor maken pagina: 0.456 seconden