- Ontvangen bedankjes 0
Marjo schreef : En nee, een schrijver moet geen kant-en-klare mening opdienen. Hij moet via zijn personages meerdere kanten van de zaak laten zien, misschien zelfs zonder zelf een standpunt in te nemen. Hij hoeft het zelfs niet te beschrijven maar het moet wel aan de orde komen. In 'de voorlezer' gebeurt dat dus. Dàn kun je het er over hebben.
Ja helemaal met je eens. Dat bedoelde ik ook.Marjo schreef : Het onderwerp is waar je over gaat schrijven. Waar het over gaat. Een thema is wat je aan de kaak wilt stellen, aan de orde wil brengen. Voor mijn gevoel is dat iets anders.
berdine schreef : Wat wil je daar dan over "discussiëren"? Dat jij zegt : Jemig wat zielig. Zijn vrouw had dit moeten doen? De dorpelingen hadden hem met dat moeten helpen? Dan ben je het boek aan het herschrijven. Die situatie zoals geschetst valt toch niet te veranderen?
Of bedoel je dat we in gesprek gaan over hoe wij in die situatie in dat land in die tijd zouden hebben gehandeld
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Ha! Niemand kan me tegenhouden! Na alle moeite om een iedereen van een boek te voorzien ga ik lekker door.Ik denk zo dat je helemaal geen zin meer hebt om vragen te maken bij 'de poort', wat ik me dan levendig kan voorstellen.
haha ja, dat vind jij, ik roep dus de hele discussie al wat anders.Een schrijver hoeft geen oordeel te vellen, hij moet aanzet geven tot. Dat gebeurt hier niet.
Ik zeg wat Isik zelf ook over zijn boek zegt, dus het is niet alleen een interpretatie, het is wat de schrijver bedoelde.wat jij zegt ervaar ik als interpretatie
Misschien moeten we dat per boek aankaarten, dan heb je meteen een 'discussiepunt'. (ha, of het te bediscussiëren valt): vind je dat er een thema in het boek aangekaart wordt? Welk dan?
Sta ik te roeren in de erwtensoep, bedenk ik me dit: Dettie je geeft er toch niet de brui aan hoop ik?
Copyright © 2026 leestafel.info
Niets van deze site mag ter publicatie worden overgenomen.
Indien nodig kunt u contact opnemen met de beheerder van Leestafel, e-mail: Dettie@leestafel.info
Inloggen