Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Marcellus Emants - Een nagelaten bekentenis (samenleesboek augustus 2007)

Lees meer
18 jaren 10 maanden geleden #17764 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Ik heb hier nog een paar boeken van Emants staan Inge en ben zeker van plan ook nog een ander boek van hem te lezen. Ik kan dat dan wel naar je opsturen als ik het uit heb (scheelt je weer een ritje naar de bibliotheek)

Ik wacht even met verder iets zeggen over Een nagelaten bekentenis tot ik het uit heb.

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
18 jaren 10 maanden geleden #17765 door Inge
Beantwoord door Inge in topic Re: bericht
Nou, bedankt hoor Dettie maar hier in de bib hebben ze er ook nog een stuk of 5 staan:

Inwijding, Jong holland, liefdesleven, onopgelost en vijftig. Ik ga toch wekelijks naar de bib..... dus..... Ik ontzie het niet om naar de bib te gaan, alleen ben ik gestopt met naar 3 verschillende bibliotheken te gaan..... Kon de hoeveelheid boeken niet meer aan want als ik een bibliotheek binnenloop heb ik altijd méér dan 1 boek mee (zo een 5-tal gemiddeld) met 3 bibliotheken liep dat op tot 15 boeken en toen raakte ik gefrustreerd omdat ik niets meer op tijd kon uitlezen :lol: :lol: :lol:

Dus nu gewoon de gemeentelijke bibliotheek van onze gemeente. :lol:

Inge
Laatst bewerkt doorInge.

Lees meer
18 jaren 10 maanden geleden #17766 door librije
Beantwoord door librije in topic Re: bericht
Dettie schreef:

Wat ik wel gemerkt heb is dat er steeds meer afgeweken wordt van wat de feitelijke bedoeling is van dit item, en dat is het boek Een nagelaten bekentenis bespreken.

Ik denk dat dit door allerhande zaken die erbij gehaald worden een beetje op de achtergrond begint te raken en dat de rest van de leden zich ook een beetje terughoudend opstellen vanwege die extra zaken die erbij komen kijken. Dus misschien kunnen we opnieuw beginnen en inderdaad gaan roepen wat een rotboek of wat een prachtig boek en vertellen waarom het boek zo rot of prachtig gevonden wordt.

En dat is precies wat ik bedoelde. En ik ben dan ook heel blij dat Inge de draad weer op heeft durven pakken!

"Een mens die het aandurft om een uur te verspillen heeft de waarde van het leven nog niet ontdekt."

Charles Darwin Engels medicus en bioloog (1809-1882)
Laatst bewerkt doorlibrije.

Lees meer
18 jaren 10 maanden geleden #17774 door Grada
Beantwoord door Grada in topic Re: bericht
Ik heb Een nagelaten bekentenis vanmorgen uitgelezen.

Dat was voor de derde keer in dertig jaar. Kennelijk heb ik steeds een pauze van tien jaar nodig. :lol:

En ik kan niet ontkennen dat ik een beetje opgelucht was toen het einde in zicht kwam. ;)

Pfoe.... wat een zwaar boek!

Al blijf ik het vooral een prachtig boek vinden.

En dat was de eerste keer niet zo.

Toen vond ik het een verschrikking!

Mooi is dat eigenlijk!

Hoe een boek elke keer weer anders op jou als lezer kan inwerken.

Maar dat is ook het leuke van lezen natuurlijk.

Het blijft elke keer weer een spannend avontuur. :D

:) Ariadne

'Do you think it's a whoozle?'
Laatst bewerkt doorGrada.

Lees meer
18 jaren 10 maanden geleden #17775 door Grada
Beantwoord door Grada in topic Re: bericht

Inge schreef : Inwijding, Jong holland, liefdesleven, onopgelost en vijftig. Ik ga toch wekelijks naar de bib..... dus..... Ik ontzie het niet om naar de bib te gaan, alleen ben ik gestopt met naar 3 verschillende bibliotheken te gaan..... Kon de hoeveelheid boeken niet meer aan want als ik een bibliotheek binnenloop heb ik altijd méér dan 1 boek mee (zo een 5-tal gemiddeld) met 3 bibliotheken liep dat op tot 15 boeken en toen raakte ik gefrustreerd omdat ik niets meer op tijd kon uitlezen :lol: :lol: :lol:

Dus nu gewoon de gemeentelijke bibliotheek van onze gemeente. :lol:

HAHAHAHA! Een zeer bekend verschijnsel en een groot probleem om al die boeken mee naar huis te slepen en ze dan niet op tijd gelezen te krijgen! Ik voel met je mee, Inge (al was het maar in je armen van al dat boeken sjouwen! ;) )

Ik vond zelf Jong Holland een heel aardig boek van Emants.

:) Ariadne

'Do you think it's a whoozle?'
Laatst bewerkt doorGrada.

Lees meer
18 jaren 10 maanden geleden #17777 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Het is nu al te laat om jullie berichten hier te lezen, maar omdat ik net een verslag gemaakt heb, wil ik hier ook meteen even melden dat ik genoten heb van dit boek. Het las langzaam (ook omdat ik moet helpen behangen..) maar vooral omdat ik iedere zin in me op wilde nemen. Ik vond de taal mooi, de zinsconstructies, en het verhaal natuurlijk ook.

Morgen zal ik lezen en reageren. Want ik heb al wel begrepen dat ik net als Vermeer hier een outsider in ben..
Laatst bewerkt doormarjo.

Tijd voor maken pagina: 0.519 seconden