Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Momenteel lees ik.....

• Renate
13 jaren 3 maanden geleden #51951 door Renate
Beantwoord door Renate in topic Re: Momenteel lees ik.....
Ik ben nog steeds bezig met 'Lotgevallen van een beddenverkoper' en ik moet zeggen dat ik de hoofdfiguur steeds minder sympathiek ga vinden. Eerst beschouw je 'm nog een beetje als een schelm, maar later wordt het toch steeds meer een uitermate vervelend figuur, waar je maar het beste zo min mogelijk mee te maken kunt hebben, bijna iemand die z'n eigen moeder nog zou verkopen als dit hem voordeel op zou leveren.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
13 jaren 3 maanden geleden #51952 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: Momenteel lees ik.....
Ja ja Renate, dat klopt van die moeder, maar over die moeder kom je ook nog iets te weten. Die bijna omgekeerde chronologie hè.... Daardoor kom je steeds dingen te weten die later gedrag verklaren. Al met al is onze Heinrich inderdaad geen lieverdje. Het is ook een boek waar je gewoon lang over doet. Ik kan niet precies zeggen waarom, de stijl waarschijnlijk, die je steeds tot nadenken aanzet.

Ik ben nu begonnen in "Steen op steen" van Wieslaw Mysliwski (die van het bonen doppen). Ben nog niet ver, maar voorlopig is het een goed boek.

• Renate
13 jaren 3 maanden geleden #51953 door Renate
Je moet bij 'Lotgevallen van een beddenverkoper' vreselijk goed opletten, met name door de chronologie. Het stuk over de oorlog heb ik inmiddels gehad en het lijkt er op dat we nu weer in de DDR zitten.

Lees meer
13 jaren 3 maanden geleden #51968 door Joanazinha
Beantwoord door Joanazinha in topic Re: Momenteel lees ik.....
Ik lees nu Drift van Peter van Beek. Hij is van oorsprong jeugdschrijver en heeft zich nu ook aan de thrillers gewaagd. Het begin bevalt me goed; benieuwd naar de rest.

Het is trouwens een recensieboek voor Leestafel, Dettie (via De Crime Compagnie, die mij alle nieuwe boeken toestuurt), dus houd je brievenbus maar in de gaten tzt.

• Renate
13 jaren 3 maanden geleden #51977 door Renate
Lotgevallen van een beddenverkoper heb ik uit en ik ben nu aan het volgende bibliotheekboek begonnen. Dit keer weer geen thriller maar een boek van Christopher Isherwood, waar ik al een tijd naar op zoek was. Helaas had ik al die tijd de verkeerde titel in m'n hoofd, zodat ik het iedere keer liet staan, omdat ik meende dat het niet heb boek was waar ik naar op zoek was. De thriller die ik nog heb liggen, zal ik waarschijnlijk hierna lezen, zodat m'n vader nog te tijd heeft om dit boek te lezen, als hij dat tenminste wil.

Het boek heet Afscheid van Berlijn

Het speelt zich af aan het begin van de jaren 30 in Berlijn. Ik moet zeggen dat het een stuk gemakkelijker leest dan het vorige boek.

Lees meer
13 jaren 3 maanden geleden #51989 door Inge
Beantwoord door Inge in topic Re: Momenteel lees ik.....

irene schreef : Dit boek is inderdaad heel anders dan de andere werken die ik van Couperus heb gelezen. Zo'n klein werkje (126 pagina's) en dan zoveel verteld...Ik vond het wel een mooi verhaal, met veel diepgang, ook beslist een literair werkje om meerdere malen te lezen, dan haal je er vaak zoveel meer uit. Had ik met Noodlot ook. De meeste boeken van Couperus heb ik in de loop der jaren (vanaf mijn Middelbare Schooltijd) nu wel gelezen, tot mijn grote schande Eline Vere en de Boeken der kleine zielen nog niet; ze staan nog wel (met mijn meisjesnaam) in de boekenkast, eens kijken of ze nog niet van ouderdom uit elkaar zijn gevallen ;-)

Mijn 3de leesuitdaging is uit. Het is raar, als je de 3 boeken die ik al gelezen heb in gedachten naast elkaar legt, ze gaan steeds ongeveer over hetzelfde onderwerp en toch is er een heel groot verschil.

Noodlot, ongelukkig zijn,... is zowat telkens het hoofdonderwerp, en toch zijn het totaal andere boeken.

Nu verder in De misdaadschrijver van Hurwitz.

Tijd voor maken pagina: 0.421 seconden