- Ontvangen bedankjes 0
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
berdine schreef : Ja, ja er is veel veranderd de laatste decennia!
Ik ben bezig in "Lotgevallen van een beddenverkoper" van Michael Kumpfmüller. Een heel ander boek dan het aangrijpende "Dorst". Beddenverkoper en vrouwenversierder Heinrich vlucht begin jaren '60 naar de DDR om aan zijn schuldeisers te ontkomen. Zijn vrouw komt met de kinderen na. Heinrich vat algauw zijn hobby: vrouwen versieren weer op. Met veel humor verteld, maar chronologisch danig door elkaar zodat je goed op moet letten.
Tip is misschien wat te veel gezegd, maar ik las wat je schreef en het leek me wel wat.berdine schreef : Bedoel je dat je de Lotgevallen van een beddenverkoper als "tip" hebt opgevat? Dat had ik niet zo bedoeld, hoor. Het is overigens wel een goed boek, ik heb het bijna uit. Die chronologie lijkt gaandeweg nog veel ingewikkelder te worden. Maar dan ben je al wel aan de schrijfstijl gewend geraakt, want die is met die lange zinnen en veel "en" en "en" en het aan elkaar knopen van verschillende onderwerpen ook niet mis. Bijzonder vind ik ook dat hij misstanden en belangrijke feiten heel achteloos in die lange zinnen verstopt. Je moet voortdurend bij de les blijven. Bij sommige feitjes denk je, Hè, waar heeft ie het over? Terugzoeken in die chronologische warboel is ondoenlijk, maar dan blijkt later dat je van dat feitje nog helemaal niet op de hoogte was. Kortom, je moet er wat moeite voor doen, maar dat is het waard.

Copyright © 2026 leestafel.info
Niets van deze site mag ter publicatie worden overgenomen.
Indien nodig kunt u contact opnemen met de beheerder van Leestafel, e-mail: Dettie@leestafel.info
Inloggen