Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Momenteel lees ik.....

Lees meer
13 jaren 3 maanden geleden #51774 door Inge
Beantwoord door Inge in topic Re: Momenteel lees ik.....
'k dacht ook Irene.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Renate
13 jaren 3 maanden geleden #51804 door Renate
Beantwoord door Renate in topic Re: Momenteel lees ik.....

berdine schreef : Ja, ja er is veel veranderd de laatste decennia!

Ik ben bezig in "Lotgevallen van een beddenverkoper" van Michael Kumpfmüller. Een heel ander boek dan het aangrijpende "Dorst". Beddenverkoper en vrouwenversierder Heinrich vlucht begin jaren '60 naar de DDR om aan zijn schuldeisers te ontkomen. Zijn vrouw komt met de kinderen na. Heinrich vat algauw zijn hobby: vrouwen versieren weer op. Met veel humor verteld, maar chronologisch danig door elkaar zodat je goed op moet letten.

Bedankt voor de tip. Heb het dinsdag uit de bibliotheek gehaald en ben het nu aan het lezen. Het is doordat de chronologie door elkaar is gegooid wel lastig.

Doordat m'n computer gerepareerd werd, heb ik de laatste dagen veel gelezen.

Na de boeken van Pim Hofdorp

Hubert Lampo - De verzoeking

Een kort boekje van een hoorspel, leuk om m'n hoeveelheid gelezen boeken een beetje op te vijzelen.

Elisabeth George - In handen van de vijand

Haar boeken lijken steeds dikker te worden. Het is wel een spannend verhaal en het geeft ook een aardig kijkje in het Britse politieke systeem, waarbij de andere partij echt als de vijand wordt gezien, waar je absoluut niets mee te maken mag hebben.

Lees meer
13 jaren 3 maanden geleden #51812 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: Momenteel lees ik.....
Bedoel je dat je de Lotgevallen van een beddenverkoper als "tip" hebt opgevat? Dat had ik niet zo bedoeld, hoor. Het is overigens wel een goed boek, ik heb het bijna uit. Die chronologie lijkt gaandeweg nog veel ingewikkelder te worden. Maar dan ben je al wel aan de schrijfstijl gewend geraakt, want die is met die lange zinnen en veel "en" en "en" en het aan elkaar knopen van verschillende onderwerpen ook niet mis. Bijzonder vind ik ook dat hij misstanden en belangrijke feiten heel achteloos in die lange zinnen verstopt. Je moet voortdurend bij de les blijven. Bij sommige feitjes denk je, Hè, waar heeft ie het over? Terugzoeken in die chronologische warboel is ondoenlijk, maar dan blijkt later dat je van dat feitje nog helemaal niet op de hoogte was. Kortom, je moet er wat moeite voor doen, maar dat is het waard.

• Renate
13 jaren 3 maanden geleden #51814 door Renate
Beantwoord door Renate in topic Re: Momenteel lees ik.....

berdine schreef : Bedoel je dat je de Lotgevallen van een beddenverkoper als "tip" hebt opgevat? Dat had ik niet zo bedoeld, hoor. Het is overigens wel een goed boek, ik heb het bijna uit. Die chronologie lijkt gaandeweg nog veel ingewikkelder te worden. Maar dan ben je al wel aan de schrijfstijl gewend geraakt, want die is met die lange zinnen en veel "en" en "en" en het aan elkaar knopen van verschillende onderwerpen ook niet mis. Bijzonder vind ik ook dat hij misstanden en belangrijke feiten heel achteloos in die lange zinnen verstopt. Je moet voortdurend bij de les blijven. Bij sommige feitjes denk je, Hè, waar heeft ie het over? Terugzoeken in die chronologische warboel is ondoenlijk, maar dan blijkt later dat je van dat feitje nog helemaal niet op de hoogte was. Kortom, je moet er wat moeite voor doen, maar dat is het waard.

Tip is misschien wat te veel gezegd, maar ik las wat je schreef en het leek me wel wat.

Lees meer
13 jaren 3 maanden geleden #51822 door Joanazinha
Beantwoord door Joanazinha in topic Re: Momenteel lees ik.....
Ik lees nu (ga beginnen eigenlijk) De Schemerpoort van Jeanette Winterson. Het boek ligt al twee dagen klaar, maar ik was te moe om het op te pakken (het is een recensieboek, dus daar wil ik wel mijn aandacht bij hebben). Om toch te lezen ondanks vermoeidheid ben ik de afgelopen twee dagen in een chicklit gedoken: Een verleidelijk voorstel van Katie Fforde. Af en toe leuk hoor, zo'n makkelijk hap-slik-wegleesboek maar soms heb ik na afloop echt zo iets van: zonde van mijn tijd :mrgreen: .

Afijn: nu de vermoeidheid lekker weggeslapen en een weekend voor de boeg zonder plannen en verplichtingen. Dus: lekker lezen!

Lees meer
13 jaren 3 maanden geleden #51823 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Momenteel lees ik.....
Nou geniet ze. Als ik heel moe ben lees ik kinderboeken voor jonge kinderen. Die gaan er net even wat makkelijker in dan boeken voor volwassenen en... géén zonde van mijn tijd :D

Ik vind het heerlijk die mooie afbeeldingen te bekijken en de verhalen zijn vaak vrolijk en goed.

Wat wil en mens nog meer dan...

Dettie

Tijd voor maken pagina: 0.484 seconden