Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Momenteel lees ik.....

• Renate
13 jaren 3 maanden geleden #51445 door Renate
Beantwoord door Renate in topic Re: Momenteel lees ik.....
Het boek van Daniel Clay heb ik inmiddels uit. Ik begrijp de recensenten die Skunk overdreven vrolijk noemen, niet echt. Zo vrolijk is ze niet. Ze lijkt wel opgewekt, maar heeft toch duidelijk haar angsten in verband met de familie Oswald en wat men haar of haar vader aan kan doen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
13 jaren 3 maanden geleden #51455 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Momenteel lees ik.....
In het geschenk van Kees van Kooten staat een leuk stukje: in de tijd dat internet en wikipedia niet bestond konden lezers niet direct nazoeken of de informatie die een schrijver in zijn verhaal gebruikt ook klopt met de al of niet historische werkelijkheid.

Nabokov had het in 'Pale fire' over een 'vergeten' dichter (fictief dus) en besteedde veel aandacht aan een door N. zelf geschreven dichtsel. Een recensent schreef over dit boek dat het jammer was dat N. een van de mindere werken van die dichter besprak. Hoe dom kun je zijn?

Het is wel de reden waarom ik zelf nooit een recensie schrijf, maar een verslag maak. Ik bezit niet genoeg achtergrondkennis om goed te recenseren. Zo'n bespreking in de Volkskrant, ik vind dat een recensent dat had moeten weten...(ik wist het niet)

Lees meer
13 jaren 3 maanden geleden #51478 door Inge
Beantwoord door Inge in topic Re: Momenteel lees ik.....
Kelderkind van Kristien Dieltiens.

• Renate
13 jaren 3 maanden geleden #51485 door Renate
Beantwoord door Renate in topic Re: Momenteel lees ik.....
Momenteel lees ik een dun boekje, namelijk:

Camilla Läckberg - Sneeuwstorm en amandelgeur

De hoofdfiguur, een agent die ook in de andere boeken van deze schrijfster voorkomt, strandt samen met z'n vriendin op een eilandje voor de kust van Zweden. Er is een bijeenkomst van de familie van de vriendin, waarvan de grootvader een groot imperium heeft opgebouwd. Daar de kinderen en kleinkinderen er over het algemeen in zijn ogen een potje van hebbben gemaakt, geeft hij aan z'n testament veranderd te hebben, zodat de familie alleen krijgt waar het wettelijk recht op heeft. Even later valt hij dood neer en hij blijkt vergiftigd te zijn. Het eiland is onbereikbaar en de agent begint dus maar met het verhoren van iedereen. Het grootste deel van de familie valt het best te omschrijven als een stel aasgieren. Alleen een kleinzoon rouwt om z'n grootvader. De anderen denken alleen maar aan de erfenis en hoe ze een zo groot mogelijk deel in de wacht kunnen slepen. De vriendin van de agent is misschien nog het minst sympathiek, hoewel dat weinig scheelt. voor grootvader overlijdt zie je al dat ze hoopt het grootste deel van de erfenis in de wacht te slepen. Alle andere familieleden, met uitzondering van haar broer, de eerder genoemde kleinzoon, hebben er al een potje van gemaakt en ze hoopt dat er nog een zwakheid van de kleinzoon opduikt, waardoor hij ook in ongenade valt.

Lees meer
13 jaren 3 maanden geleden #51489 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Momenteel lees ik.....
Ha, 'Kelderkind'. Mooi boek!!

Lees meer
13 jaren 3 maanden geleden #51499 door Inge
Beantwoord door Inge in topic Re: Momenteel lees ik.....
Ik ben ook bezig in Kelderkind :D

Tijd voor maken pagina: 0.560 seconden