- Ontvangen bedankjes 0
Dettie schreef : Nou Lezer100 toch!
Hoe is het boek? Ik kan me er niets bij voorstellen en de beschrijving spreekt me ook niet aan.
Dettie
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Het verhaal is op zich wel goed en er zitten ook andere momenten in, die minder geweldadig zijn. Met de heer Oswald krijg ik weinig medelijden. Hij mist misschien z'n vrouw, maar heb toch niet echt de indruk dat dit de reden is voor z'n geweldadige gedrag. Dat die kinderen z'n voorbeeld volgen is wel duidelijk. Het gaat in feite alleen om het recht van de sterkste. De kinderen liegen dan wel tegen hem over allerlei dingen, maar ik heb niet de indruk dat het voor hem echt veel uitmaakt. Door het geweld vind ik het soms ook wel moeilijk om door te lezen. Iedereen is zo bang voor de heer Oswald, dat hij altijd z'n zin krijgt en dat niemand z'n gedrag een halt toe lijkt te willen roepen. De enige taal die hij spreekt is die van geweld. Als Skunk hem op een gegeven moment vastpakt, houdt hij wel ineens op met het in elkaar slaan van de leraar, maar je hebt het gevoel dat hij de man anders net zo gemakkelijk dood zou hebben geslagen. Hij komt er nog enigszins redelijk vanaf, doordat hij zich helemaal oprolt, zodat de heer Oswald weinig vitale delen kan raken.Dettie schreef : Tjonge zeg, wat een verhaal... lekkere vent die meneer Oswald. Als hem iets niet zint wordt iemand gewoon in elkaar geslagen.
Die kinderen volgen natuurlijk zijn voorbeeld. ze weten niet beter.
Vind je het niet akelig al die agressie of roept dat gezin van meneer Oswald ook medelijden op?
Dettie
Lezer100 schreef : E L James, Vijftig tinten grijs
Copyright © 2026 leestafel.info
Niets van deze site mag ter publicatie worden overgenomen.
Indien nodig kunt u contact opnemen met de beheerder van Leestafel, e-mail: Dettie@leestafel.info
Inloggen