Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Momenteel lees ik.....

• Renate
13 jaren 3 maanden geleden #51377 door Renate
Beantwoord door Renate in topic Re: Momenteel lees ik.....

Inge schreef : E L James, Vijftig tinten grijs

Mijn dochter heeft de 3 boeken gelezen en hier klaargelegd voor mij. Maar ze trekken mij niet. Een collega heeft het gelezen en vind ze bijna (en ik citeer) "puur p.ornografisch".

Om de een of andere reden heb ik altijd moeite met boeken die supernadrukkelijk in de publicitaire belangstelling staan.

Ik had het ook met de Da Vinci code, Harry Potter, de Twilight-reeks,...
Ik kan me daar iets bij voorstellen. Hoewel ik met de Milennium trilogie was begonnen, voor het een hype werd. Dat hielp wel.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Renate
13 jaren 3 maanden geleden #51378 door Renate
Ik schiet aardig op in het boek van Daniel Clay. Het is een beetje alsof je naar een treinramp zit te kijken. Je weet dat het vreselijk mis zal gaan en zo het liefst je ogen sluiten. Besprekingen hebben het er steeds over dat het boek uitnodigt om door te lezen, maar daar ben ik het toch maar ten dele mee eens. Aan de ene kant wil ik wel graag weten wat er nu precies gebeurt is, waardoor Skunk in coma ligt, maar aan de andere kant is de ellende vaak ondragelijk. Iedere keer gebeurt er iets, waarvan je weet dat het weer voor alle mogelijke problemen zal zorgen. Met de familie Oswald kun je maar het beste zo min mogelijk te maken hebben. Eigenlijk kun je ze maar het beste helemaal niet kennen, want er kunnen alleen maar problemen van komen. Als er een persoon is waarmee ik vreselijk veel medelijden heb, ondanks het feit dat hij zich merkwaardig gedraagt en op een gegeven moment iets vreselijks doet, is de buurjongen, die door de heer Oswald in elkaar is geslagen en nu een psychisch wrak is.

Lees meer
13 jaren 3 maanden geleden #51404 door Lezer100
Beantwoord door Lezer100 in topic Re: Momenteel lees ik.....

berdine schreef : Ik heb van diverse kanten gehoord, dat het nogal saai is. Een verhaal dat maar voortkabbelt..... :oops:

Ik zou zelfs zeggen heel langzaam voortkabbelend.

<t>Lezer100</t>

Lees meer
13 jaren 3 maanden geleden #51405 door Lezer100
Beantwoord door Lezer100 in topic Re: Momenteel lees ik.....

Inge schreef : E L James, Vijftig tinten grijs

Mijn dochter heeft de 3 boeken gelezen en hier klaargelegd voor mij. Maar ze trekken mij niet. Een collega heeft het gelezen en vind ze bijna (en ik citeer) "puur p.ornografisch".

Om de een of andere reden heb ik altijd moeite met boeken die supernadrukkelijk in de publicitaire belangstelling staan.

Ik had het ook met de Da Vinci code, Harry Potter, de Twilight-reeks,...

De omschrijving van jouw collega gaat alvast niet opvoor het eerste deel, Inge (er gebeurt gewoon NIETS). Verder denk ik, dat wij ook deze boeken genuanceerd dienen te bekijken. Net zoals andere "openbarende" romans heb je ook hier een heel scala van voor- en tegenstanders. Ik heb er alle begrip voor dat, vertrekkende vanuit de publiciteit die er rond gemaakt is, heel wat lezers om diverse redenen zullen afhaken.

<t>Lezer100</t>

Lees meer
13 jaren 3 maanden geleden #51439 door irene
Beantwoord door irene in topic Re: Momenteel lees ik.....
Na de verrekijker van Kees van Kooten (bijna uit) ga ik beginnen aan De afvallige van Piet van Aken. Zoveel positieve reacties over gehoord, dit moet wel een goed boek zijn!

groetjes, irene

• Renate
13 jaren 3 maanden geleden - 13 jaren 3 maanden geleden #51444 door Renate

irene schreef : Na de verrekijker van Kees van Kooten (bijna uit) ga ik beginnen aan De afvallige van Piet van Aken. Zoveel positieve reacties over gehoord, dit moet wel een goed boek zijn!

groetjes, irene

Dat boek van Piet van Aken lijkt mij ook wel interessant. Ik vond het wel vreemd dat noch in het interview met Piet van Aken, noch in de boekbespreking in De Volkskrant, gesproken werd over het feit dat Gore Vidal ook al eens een boek over Julianus de Afvallige heeft geschreven.

Wijziging, even een spelfout gecorrigeerd.

Tijd voor maken pagina: 0.617 seconden