Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Momenteel lees ik.....

2 jaren 9 maanden geleden #106445 door
Beantwoord door in topic Re: Momenteel lees ik.....
Cees Schrama - It don't mean a thing - Leven met jazz

Het grappige is dat ik op een passage stuitte waarin men gevraagd wordt het Wilhelmus te spelen en men 'Zie ginds komt te stoomboot' inzet.

Een vergelijkbaar verhaal met 'Zie ginds komt de stoomboot' ben ik naar ik meen bij Bob den Uyl tegen gekomen. Het kan ook een verhaal van m'n vader zijn. M'n vader en Bob den Uyl hebben beide in Rotterdamse jazzbands gespeeld en kenden elkaar dus ook. M'n vader heeft ook bijgedragen aan de biografie van Bob den Uyl.

Muzikantenverhalen duiken wel vaker op meerdere plaatsen op. Zo las ik in de biografie van Barry Hay de anekdote dat Bertus Borgers (saxofonist, die ook met Golden Earring heeft gespeeld) tegen Herman Brood opmerkte: "Ik ben m'n koordje (voor het om de nek hangen van de saxofoon) vergeten." Waarop Herman Brood zegt: "Dat van mij reist altijd met de bus." (In dit geval ging het natuurlijk om een koortje.) Dit verhaal las ik eerder ook al in een blad voor muzikanten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
2 jaren 9 maanden geleden #106446 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Momenteel lees ik.....
Dat zin leuke verhalen Renate!

Dettie

2 jaren 9 maanden geleden #106456 door
Het is wel een boeiend en bij vlagen grappig boek, met de nodige maffe verhalen. Ik kom ook de nodige bekende namen tegen, waaronder ook weer iemand die m'n vader kende en die hij nog wel eens even bezocht als we naar m'n tante gingen.

2 jaren 8 maanden geleden #106621 door
Net uit: Peter James - Doodsimpel

De bespreking ligt klaar, moet het nog even laten rijpen. Spannend boek, maar ik vind het een bezwaar dat een helderziende bijdraagt aan het vinden van het slachtoffer. Dat vind ik toch een zwaktebod. Wat mij betreft horen helderzienden niet in thrillers thuis, tenzij ze als oplichters worden afgeschilderd.

Nu ben ik bezig in: Leo Blokhuis - Berlijn.

2 jaren 8 maanden geleden #106622 door
een boek over kwantummechanica, maar ik wel nog niet zeggen wat de titel is

eerst afwachten of het goed is

2 jaren 8 maanden geleden #106623 door
Interessant, maar moeilijk.

Ik houd het maar bij boeken over muziek. hoewel ik ook wel over andere dingen lees.

Tijd voor maken pagina: 0.499 seconden