Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Momenteel lees ik.....

Lees meer
2 jaren 8 maanden geleden #106682 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Momenteel lees ik.....
Tja, daar heeft u helemaal gelijk in. Er wordt wel veel gepraat over moderne vaardigheden, die basiskennis overbodig zouden maken, maar daar ben ik het toch niet echt mee eens. Het is wel leuk om te roepen dat we niet meer hoeven te kunnen rekenen, omdat er rekenmachines en computers bestaan, maar het is toch wel handig als je het een beetje kunt. Ik moet dan altijd denken aan de jongen in de supermarkt, die bij de aankoop van een klein flesje champagne een bedrag rekende dat minder dan de helft was van de fles van het zelfde merk die 2 keer zo groot was. Als de jongen enigszins had kunnen rekenen, had hij in kunnen zien dat dit niet kon kloppen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
2 jaren 7 maanden geleden #106934 door dettie
Het boek over kwantummechanica schijnt een bestseller in België te zijn. Ik zag toevallig zaterdag een bespreking. www.volkskrant.nl/boeken/kort-goed-of-ni...an-week-47~b8473568/

Lees meer
2 jaren 7 maanden geleden #106935 door dettie
Behalve de thriller, die ik in bed lees, lees ik ook nog: Maarten Brandt - Klinkende alchemie - Verzamelde muziekessays

Een boeiend boek, waarin aardig wat af gemopperd wordt, over bezuinigingen op cultuur, over de gemakzuchtige programmering van Radio 4, over de samenstelling van concertprogramma's en over de verwording van bibliotheken. Bij dat laatste gaat het vooral over de verkoop van boeken over klassieke muziek en klassieke partituren en het maken van ruimte voor zaken, die eigenlijk maar weinig met de primaire functie van de bibliotheek te maken hebben. Ik moet zeggen dat ik het daar ergens wel een beetje mee eens ben.

Lees meer
2 jaren 6 maanden geleden #107118 door dettie
Momenteel lees ik:

Boudewijn Büch - Rock en roll

Een verzameling van artikelen van een fan en interviews. Alles behalve objectief, maar goed....

Opvallend detail is een interview met Gianna Nannini, een Italiaanse zangeres, die hier nauwelijks bekend is, maar waar ik iets van 17 CD's van heb. In Duitsland is ze wat bekender, vermoedelijk ook omdat ze met Duitse muzikanten gewerkt heeft. Ooit draaide iemand iets van haar voor me, waarop ik onmiddellijk zei: "Dat is Gianna Nannini, die heeft onder andere met Hans Bäär gespeeld. Draai eens iets wat ik niet ken." Ze is overigens een beetje controversieel, omdat ze ooit een soort loflied op Khadaffi 'Bello e impossible' heeft geschreven en omdat op een van haar platenhoezen het Vrijheidsbeeld met een dildo in de hand is afgebeeld.

Lees meer
2 jaren 6 maanden geleden #107120 door dettie

Renate schreef : Het boek over kwantummechanica schijnt een bestseller in België te zijn. Ik zag toevallig zaterdag een bespreking. www.volkskrant.nl/boeken/kort-goed-of-ni...an-week-47~b8473568/

Wel verdorie... met dat "melig" uit de titel ben ik het dus helemaal eens.

Lees meer
2 jaren 6 maanden geleden #107121 door dettie
Children of Time, door Adrian Tchaikovsky.

Het komt wat traag op gang, maar het is verder wel een goede sf-roman. Eentje met visie en wijdse verten, met vreemde denkende wezens en nieuwe technologie, eentje zoals we ze graag hebben.

Tijd voor maken pagina: 0.504 seconden