Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Momenteel lees ik.....

Lees meer
2 jaren 11 maanden geleden #105932 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Momenteel lees ik.....
Onze bibliotheek heeft alleen de film... naar het boek van Jean Ray.

Dettie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

2 jaren 11 maanden geleden #105933 door
Beantwoord door in topic Re: Momenteel lees ik.....
Ja, de film heeft de bibliotheek in Den Haag ook. Ik dacht dat het een verzameling films was, maar het zijn 2 DVD's met 2 verschillende montages van dezelfde film.

2 jaren 11 maanden geleden #105934 door
Er zijn inderdaad twee verschillende montages. Daar zit een hele geschiedenis achter.

2 jaren 11 maanden geleden #105939 door
Ja een is van Harry Kümel en een is een internationale versie, die in Cannes vertoond is. Maar verder weet ik niet wat het verhaal is.

2 jaren 11 maanden geleden #105993 door
Momenteel lees ik:

Neil Peart - Ghost rider Langs helende wegen (Met een voorwoord van Cesar Zuiderwijk)

Neil Peart was de drummer van Rush (een groep waarvan ik vrij veel CD's heb), die na de dood van z'n dochter en z'n vrouw op de motor door Canada en de VS heeft gereisd. Dit boek is een verslag van die reizen. Tevens is het een vorm van rouwverwerking. Tot nu toe vind ik het een prachtig boek, misschien ook omdat Neil Peart net als ik een vrij rationele kijk op de dood heeft, dus weinig op heeft met dingen als een eeuwig voortlevende ziel en een leven na de dood. Het boek gaat niet echter over muziek, uitgezonderd misschien een stukje over het samenspelen met z'n dochter. Het boek maakt duidelijk dat vrienden, familie en geld een mens niet onkwetsbaar maken voor leed. (Ze maken de verwerking misschien wel iets gemakkelijker, zeker als je kunt besluiten om een aantal maanden op reis te gaan.) Helaas is Neil Peart zelf in 2020 overleden. Het boek smaakt naar meer en ik hoop dat de bibliotheek in de toekomst meer werk van hem aan zal schaffen. Of dat nu in het Nederlands vertaald is of niet maakt me niet veel uit.

2 jaren 11 maanden geleden #105995 door
Victory City, door Salman Rushdie, een fantasyroman met de Indische geschiedenis als inspiratiebron.

Tijd voor maken pagina: 0.475 seconden