Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Momenteel lees ik.....

Lees meer
3 jaren 3 maanden geleden #104996 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Momenteel lees ik.....

Renate schreef : Zou er bij een boek ook een verwijzing naar 113 moeten komen?

Ja eigenlijk altijd wel, denk ik. Beter tien keer teveel dan een keer te weinig.

Dettie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

3 jaren 2 maanden geleden #105099 door
Beantwoord door in topic Re: Momenteel lees ik.....
Burt Bacharach (with Robert Greenfield) - Anyone who had a heart - My life and music

Een autobiografie van Burt Bacharach in het Engels. Zag het toevallig staan in de bibliotheek en heb het dus meegenomen.

3 jaren 1 maand geleden #105309 door
Oliver Sacks - Musicofilia - Verhalen over muziek en het brein

Interessant boek met verhalen over mensen die problemen hebben met het horen van muziek.

Ik heb al verhalen over mensen met muzikale hallucinaties gehad en verhalen over mensen die op de een of andere manier absoluut geen muziek kunnen horen. Niet omdat ze doof zijn, maar omdat ze geen toonhoogtes kunnen onderscheiden, of geen ritmes kunnen horen. Heel interessant om te lezen hoe onze hersenen met muziek om kunnen gaan.

Dit is 1 van de 4 boeken over muziek, die ik de laatste keer uit de bibliotheek heb gehaald. In de bibliotheek in Den Haag begin ik ook altijd op de afdeling met boeken over muziek, omdat deze zich op de vijfde etage bevindt. Dan ga ik langzaam naar beneden.

De andere boeken over muziek waren:

Maak indruk met… Muziek theorie

Kralingen (over het popfestival in Kralingen

en een boek over gitaarakkoorden (dus geen echt boek om te lezen)

3 jaren 3 weken geleden #105537 door
David Grann - De witte duisternis

Gisteren begonnen en nu al bijna uit. Het is ook geen dik boek. Het gaat over iemand die diverse reizen naar de Zuidpool heeft gemaakt, onder andere in de voetsporen van Shackleton. Echt iets om bij zomers weer te lezen. Doet me denken aan een vakantie in Noorwegen, toen het daar warmer was dan in Spanje. Toen heb ik in Oslo van de gelegenheid gebruik gemaakt om het museum rond de Fram (het schip waarmee Amundsen naar de Zuidpool is gereisd). Er was ook een museum rond de Kon-Tiki, maar ik heb nu eenmaal iets meer met poolreizen (niet om zelf te doen trouwens)

Trouwens ook nog een paar rare foutjes in het boek gevonden. Ergens staat dat een schip in februari vast vriest en dat men tot februari moet wachten tot het weer loskomt. Dat klopt natuurlijk niet. Elders is men ineens van plan om op 1 januari de Noordpool te bereiken, terwijl men dus op de Zuidpool is.

3 jaren 2 weken geleden #105586 door
Stuart Heritage - MIjn broer is een eikel

Een leuk boek en ik kan me soms herkennen in beide broers. De afkeer van sport van Stuart en de driftbuien van Pete(r) (hoewel ik wel tegen m'n verlies kan), maar mijn ouders hebben wat met me te stellen gehad. Raampje ingeslagen, met deuren geslagen, kranten en tijdschriften door de kamer gegooid, toen ik zakte voor m'n rijexamen een stoel kapot gegooid en toen m'n eerste vriendje het uitmaakte een schrijfmachine van m'n bureau geduwd.

3 jaren 5 dagen geleden #105666 door
Net uit: Rudy Kousbroek - De aaibaarheidsfactor. Een vriendin had dit kennelijk op een rommelmarkt gevonden. De omslag is ook aaibaar. Er staat ook een consumententest van verschillende katten in. Ongeveer zoals je tests hebt voor allerlei producten, dus met afmetingen en dergelijke mauwvolume en kwaliteit en meer van dat soort dingen. Ook bevat het boekje een handleiding voor het bouwen van een zelfbouwkat.

Tijd voor maken pagina: 0.498 seconden