Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Momenteel lees ik.....

3 jaren 4 maanden geleden #104515 door
Beantwoord door in topic Re: Momenteel lees ik.....
Josh Ritter - De grootse godvergeten glorie van alles

Vraag me niet wat ik van dit boek vind. Op de een of andere manier doet het denken aan de 100-jarige man, maar de enige overeenkomst is dat het over een oude man gaat, die deels terugkijkt op het verleden. Ook zit er weinig of geen humor in. Toch zal ik het uitlezen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
3 jaren 4 maanden geleden #104518 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Momenteel lees ik.....
Succes dan maar!

3 jaren 4 maanden geleden #104618 door
Martin Schouten - De bende van Oss Het ware verhaal

Soms lijkt het wel een beetje een jongensboek, zeker als je naar de hoofdstuktitels keek, die allemaal beginnen met 'Waarin we....'

Het geeft wel een aardig beeld van Brabant na de Eerste Wereldoorlog. De politie lijkt z'n eigen werk in stand te willen houden. Een man die een paar keer in de gevangenis heeft gezeten, besluit na z'n huwelijk het rechte pad te kiezen en zoekt een baan. Hij vindt een baan bij een fabriek, maar de politie zorgt er voor dat hij weer ontslagen wordt en oom agent zegt: "Je moet maar gaan stelen." Als iemand uit de gevangenis komt en een baan in een fabriek weet te vinden, komt oom agent naar de fabriek, om een boekje open te doen, waarop de persoon z'n baan weer verliest.

Aan de andere kant loopt er dan een notaris rond, die gewoon van z'n klanten lijkt te stelen en daar gewoon mee weg komt.

Lees meer
3 jaren 4 maanden geleden #104619 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Momenteel lees ik.....
Oei, dat is wel een heel scheve verhouding inderdaad. Maar het werkt wel zo helaas.

Dettie

3 jaren 4 maanden geleden #104622 door
Misschien is stelen wat betreft de notaris een beetje te veel gezegd, maar om nu te zeggen dat het fatsoenlijk gedrag is... Het riekt soms wel een beetje naar oplichting. Grond kopen onder de waarde en het dan weer doorverkopen voor de werkelijke waarde, of iemand geen kwitantie geven voor geld dat hij betaald heeft en er dan het volgende jaar gewoon op terugkomen en zeggen dat hij het geld nog niet betaald heeft. Sommige mensen zouden het misschien als slim zakendoen beschouwen.

Lees meer
3 jaren 4 maanden geleden #104624 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Momenteel lees ik.....
Fictie of toch niet?

Tijd voor maken pagina: 0.508 seconden