Ik had even niets anders in huis, nou ja, afgezien van de boeken die ik al gelezen had. Vandaag nieuw leesvoer gehaald in de bibliotheek in Rijswijk en morgen ga ik de Centrale Bibliotheek in Den Haag plunderen (nou ja, voor zo ver je het halen van 5 boeken of zo plunderen kunt noemen). Het zal wel vreemd zijn om daar zonder m'n vader te komen. Nou ja ik ben eind februari 2020 nog in de Centrale Bibliotheek geweest zonder m'n vader, maar toen leefde die in ieder geval nog. Dit keer wordt het de eerste keer na zijn dood en dan zal ik ook nog een hapje eten in de zaak waar ik altijd met m'n vader kwam. Wel een beetje eng (alleen eten ben ik wel gewend, ook buiten de deur, maar dit is toch anders) en ik zie er een beetje tegenop. Maar goed, het is iets waar ik toch doorheen moet.
Bespreekboeken komen nooit mijn kant meer op, dus ik beperk me tot de dingen die ik uit de bibliotheek haal. Ik heb in ieder geval 2 boeken op het programma staan, namelijk het vervolg op het vorige boek van J.D. Barker en een boek van P. Dieudonné, waar ik al een paar boeken van besproken heb. Waarschijnlijk komt er ook nog een boek van Val McDermit bij.
Tja, de eigenwijsheid van m'n vader. Als m'n moeder alleen zou zijn achter gebleven, zou ze misschien nog wel naar een ouderenwoning verhuisd zijn, of voor een aangepaste woning in de flat gekozen hebben, maar m'n vader wilde gewoon in het huis blijven, waar we in 1981 naar toe waren verhuisd. Toen hij nog wel eens viel heb ik hem ook wel aangeraden om eens naar de dokter te gaan, maar dat zag hij ook niet zitten. "Wat kan die er aan doen?" zei hij dan.