Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Momenteel lees ik.....

Lees meer
3 jaren 7 maanden geleden #103848 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Momenteel lees ik.....
En als ze origineel zijn, is er ook weer commentaar omdat veel mensen niet van verandering houden. Niet van houden dat dingen anders zijn dan ze gewend zijn.

Dettie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
3 jaren 7 maanden geleden #103850 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Momenteel lees ik.....
Je hebt gelijk, er zijn ook mensen die meer van hetzelfde willen.

3 jaren 7 maanden geleden #103855 door
Beantwoord door in topic Re: Momenteel lees ik.....
Ach originaliteit is niet het belangrijkste, maar soms gaan de seriemoordenaars me ook wel eens een beetje vervelen. Tegenwoordig lijken sommige thrillerauteurs zich daar helemaal op toegelegd te hebben. Ik zal de boeken wel lezen, want ik ben gek op spannende boeken, maar ergens mis ik toch wel het werk van Sjöwall & Wahlöö. Geen seriemoordenaars, maar gewone, min of meer alledaagse misdrijven.

3 jaren 6 maanden geleden #103964 door
Net een bespreekboek en een boek met columns van Youp van 't Hek. Vaak leuk, maar soms ook het gezeur van een oude witte man. De uitdrukking ombouwen als het over mensen gaat, vind ik niet echt prettig.

Maar nu lees ik dus eindelijk De grote Gatsby van F. Scott Fitzgerald. Het boek stond al heel lang op m'n lijstje, maar ik kon het steeds niet vinden. Het is kennelijk een herziene vertaling van het oorspronkelijke boek. Soms kom je wel dingen tegen, die nu toch wel voor enig ongemak zouden zorgen. Zo is er een conversatie over de vrees dat gekleurde mensen misschien de blanke mensen zullen verdringen en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Later is er ook nog sprake van een smous.

Lees meer
3 jaren 6 maanden geleden #103966 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Momenteel lees ik.....
oei dat is al heel lang geleden dat ik dat boek heb gelezen. Ik weet zelfs niet meer hoe ik het vond.

Ik hoop dat je het een fijn boek vindt.

Dettie

3 jaren 5 maanden geleden #104192 door
Momenteel lees ik:

Val McDermid - Sporen van misdaad - Over forensisch onderzoek

Geen thriller, maar zoals de titel al zegt een boek over forensisch onderzoek.

Net een hoofdstuk over branden uitgelezen. Daarin onder meer het verhaal over de grote brand van Londen. Op een gegeven moment wordt de burgemeester wakker gemaakt, omdat men het bevel wil om belendende panden af te breken, om het overslaan van de brand te voorkomen. De burgemeester is kwaad, omdat hij gestoord wordt en zegt dat een vrouw het vuur uit kan plassen en dat hij daarvoor niet wakker wil worden gemaakt. Later vertrekt hij. De brand legt de hele binnenstad, inclusief kerken en de St Pauls Cathedal in as. 70.000 van de 80.000 inwoners raken dakloos. (Echt een brand, die een vrouw uit kan plassen.)

Tijd voor maken pagina: 0.604 seconden