Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Momenteel lees ik.....

Lees meer
3 jaren 10 maanden geleden #103048 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Momenteel lees ik.....
Hee dat is heel wat anders dan thrillers (toch?) Ik hou wel van Vonne van der Meer.

Haar eilandboeken waren bijzonder. Ook Het limonadegevoel en andere verhalen vond ik erg mooi, dat was het eerste boek wat ik van haar las.

De vrouw met de sleutel vond ik ook goed. Daarin speelt een vrouw die mensen voor het slapengaan komt voorlezen de hoofdrol.

Dettie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

3 jaren 10 maanden geleden #103051 door
Beantwoord door in topic Re: Momenteel lees ik.....
Ik lees ook niet alleen thrillers, hoewel ze momenteel weer even boven aan m'n lijstje lijken te staan. Misschien een vorm van escapisme.

Maar ik heb al meer van Vonne van der Meer gelezen.

De eilandboeken, Het limonadegevoel, De vrouw met de sleutel en De reis naar het kind.

Ik vind dit wel een boeiend boek. Geen thriller, maar wel een zekere spanning. Over een vrouw die ineens is opgezadeld met een kind van een jaar of 3.

De moeder is niet helemaal uit beeld, maar lijkt zich in een moeilijke situatie te bevinden (gedwongen prostitutie?).

3 jaren 9 maanden geleden #103167 door
Patricia Cornwell - Gewetenloos

Vroeger was ik een groot fan van haar boeken, maar sinds het briljante nichtje van Kay Scarpetta (de hoofdpersoon in de boeken) volwassen werd en een IQ van ruim boven de 200 bleek te hebben, werden de boeken poeniger, met dure auto's, dure wapens, horloges met een prijs waarvan een gemiddeld gezin een jaar kan leven, privéhelikopters en zo meer en daardoor werden de boeken minder geloofwaardig en aantrekkelijk. Ook ga ik me steeds meer storen aan de voorliefde voor vuurwapens, alsof je zonder vuurwapen bij de hand aan de goden overgeleverd bent. Een vuurwapen op het aanrecht lijkt heel normaal te zijn, want een mens moet zich per slot van rekening kunnen verdedigen. (De kip of kalkoen zou toch ineens tot leven kunnen komen.) Tja en een ongeluk zit in een klein hoekje. Een vermeende aanvaller kan abusievelijk worden doodgeschoten, terwijl het geen aanvaller is en iemand die daadwerkelijk kwaad in de zin heeft en er van uit gaat dat degene die tegenover hem staat, gewapend is, zal als eerste schieten.

Lees meer
3 jaren 9 maanden geleden #103168 door dettie
Haha ja natuurlijk heb je gewoon en wapen op het aanrecht liggen, zelfs in de badkamer en kelder! haha.

Zonder vuurwapen ga ik de deur niet uit, al die katten en honden die je zomaar aan kunnen vallen en enge mensen brrr.

* Grijns*

Dettie

3 jaren 9 maanden geleden #103170 door
Goed, de verhalen van Patricia Cornwell spelen zich in de VS af, waar wapens natuurlijk veel vanzelfsprekender zijn, maar zelfs voor boeken die zich in de VS afspelen vind ik de aanwezigheid van wapens in haar boeken toch wel erg opvallend. Het lijkt wel of ze lid is van de NRA. De mensen die menen dat schietpartijen op school kunnen worden voorkomen door de docenten te bewapenen. Tja, klein probleem, de persoon die met een wapen binnenkomt en op willekeurige leerlingen gaat schieten, maakt het echt niet uit wie hij raakt, terwijl de gewapende docent natuurlijk maar 1 persoon moet raken en niet abusievelijk een leerling moet raken.

Lees meer
3 jaren 9 maanden geleden #103171 door dettie
Het was een grapje wat ik schreef, want ik vond jouw opmerking zo leuk. (Een vuurwapen op het aanrecht lijkt heel normaal te zijn,)

Dettie

Tijd voor maken pagina: 0.527 seconden