Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Momenteel lees ik.....

Lees meer
4 jaren 8 maanden geleden #100165 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Momenteel lees ik.....
En nu ze dat moeten vanwege de leerplicht, is wel de vraag of dat altijd beter is.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
4 jaren 8 maanden geleden #100166 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Momenteel lees ik.....
Dat lijkt me op zich wel, want uiteindelijk zal men zich toch in een ingewikkelder maatschappij moeten redden. Zonder verdere opleiding kan een kind ook niet veel meer doen. De kinderen die toen na de lagere school, gingen werken, werden over het algemeen loopjongen of iets dergelijks. Misschien leuk om als kind te doen, maar toch geen beroep om je pensioen mee te halen.

Lees meer
4 jaren 8 maanden geleden #100175 door marjo
Zoals je het nu stelt niet nee, maar vaak wordt er toch wel een soort leer-werkoplossing geboden. is ook in het belang van de werkgever lijkt me.

Lees meer
4 jaren 8 maanden geleden #100177 door dettie
Tja, maar dan heb je uiteindelijk toch weer een vorm van leerplicht. Bovendien is het steeds meer van belang dat mensen zich een leven lang blijven ontwikkelen. Je moet dus onderwijs dat zowel praktijkgericht is als leerlingen voorbereid op de toekomst, zodat ze ook op latere leeftijd nog kunnen werken.

Lees meer
4 jaren 8 maanden geleden #100179 door marjo
Daar kan ik het alleen maar mee eens zijn. En tja, dat was er in de tijd waarover jij nu leest niet altijd.

Lees meer
4 jaren 8 maanden geleden #100180 door dettie
Kinderen moesten toen vaak ook gewoon werken, om het gezinsinkomen aan te vullen, dus verder leren was vaak ook gewoon moeilijk, hoewel sommigen dat toch deden, hoe moeilijk dat ook voor het gezinsinkomen was. Sommige ouders leken toch wel zo zeer een een opleiding van hun kinderen te hechten, dat ze bereid waren om daarvoor meer op te offeren.

Tijd voor maken pagina: 0.553 seconden