Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Momenteel lees ik.....

4 jaren 10 maanden geleden #99514 door
Beantwoord door in topic Re: Momenteel lees ik.....
Ik vind het een leuk boek. Soms kom je wel eens wat Vlaamse uitdrukkingen tegen, maar dat is niet storend.

Als ik iets vervelend zou moeten vinden dan is het misschien het feit dat je het nodige extra materiaal kunt vinden door een blokjescode te scannen. Men gaat er dus wel van uit dat je een smartphone hebt. Dat is ook te zien aan de handleiding voor het maken van een microscoop. En ja, ik weet het ik ben hopeloos ouderwets met m'n desktopcomputer en m'n gewone digitale camera's. Op telefoongebied ben ik nog achtergebleven en ik heb alleen een vaste telefoonaansluiting. Geen mobieltje en al helemaal geen smartphone.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

4 jaren 9 maanden geleden #99606 door
Ik ben net begonnen in een Vlaamse thriller van het duo Maes & Wade. Ik had er nog nooit van gehoord en er stond ook maar weinig informatie op de achterflap, alleen 2 citaten uit recensies. Er stond alleen een klein stukje op het kaartje dat de bibliotheek er in had geplakt en op de een of andere manier sprak het me aan. Ik ben heel benieuwd. ik weet niet of dit het eerste deel van een serie is, dus ik sta er helemaal onbevangen in.

Als het boek bevalt, ga ik een bespreking schrijven.

Als ik de catalogus van de bibliotheek in Den Haag moet geloven (waar ik het boek niet gehaald heb), is er nog een tweede boek van deze auteurs, maar dat is later gepubliceerd dan dit boek. Ze hebben kennelijk ook nog een boek over depressie geschreven.

Gisteren kreeg ik overigens ook Boeman van Unni Lindell uit. In m'n boekenlijstje ontdekte ik dat ik het al eerder had gelezen, maar dat vond ik geen ramp, omdat het boek me goed beviel. Sommige boeken zou ik eerder herlezen dan andere en deze boeken horen daar misschien wel bij. Anna Holt is misschien ook wel een auteur die voor herlezing in aanmerking komt. Zeker van haar boeken over een lesbische inspecteur op een roze Harley Davidson heb ik altijd genoten.

Lees meer
4 jaren 9 maanden geleden #99617 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Momenteel lees ik.....
Het is helemaal waar dat het helemaal geen straf is om boeken te herlezen! Ik zelf vergeet altijd hoe het verhaal eindigt dus er blijft een verrassing in het verschiet. De rest is dan steeds 'o ja', maar als het een goed boek is hindert dat niets.

Ik doe het alleen zelden omdat er zoveel nieuwe boeken zijn.

Dat duo ken ik ook niet trouwens.

4 jaren 9 maanden geleden #99621 door
Ik doe het ook zelden, maar in dit geval kwam het toevallig zo uit, omdat ik 2 boeken had gehaald, die ik al gelezen had. Een boek heb ik laten liggen, omdat ik daar eerder over had geschreven dat het me kennelijk toch niet helemaal was bevallen. Boeken die ik zelf heb, herlees ik misschien eerder, zeker als ik niets anders te lezen heb.

Lees meer
4 jaren 9 maanden geleden #99622 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Momenteel lees ik.....
Ik herlees eigenlijk nooit, tenzij het een samenleesboek was. Wel bewaar ik boeken omdat ik het verhaal zo prachtig vind en weet dan dat àls ik nog eens iets moois wil lezen, ik die boeken in huis heb.

Wel lees ik boeken die me iets leren of inzichten geven vaker, of delen daaruit.

Dettie

4 jaren 9 maanden geleden #99623 door
Tja, soms heb ik gewoon geen bibliotheekboeken meer en als het weer niet aangenaam is om een bezoekje aan de bibliotheek te plannen, of omdat de bibliotheek gewoon dicht is.

Soms wil ik gewoon iets herlezen, om te weten hoe de boeken uit een serie op elkaar aansluiten en in sommige boeken zijn de hoofdpersonen als oude vrienden, die ik gewoon weer even terug wil zien.

En dan kun je nog boeken herlezen, omdat je meer weet van de achtergronden, waardoor je dingen misschien in een ander licht gaat zien.

Ik zie ook wel eens afleveringen van televisieseries voor een tweede keer, hoewel dat dan vaak is omdat ik tegelijkertijd eet. Na het eten blijf ik dan veelal wel kijken.

Tijd voor maken pagina: 0.417 seconden