Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Momenteel lees ik.....

Lees meer
4 jaren 10 maanden geleden #99456 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Momenteel lees ik.....
Nou ik zou het melden bij de bibliotheek. Wie weet ergeren veel meer mensen zich daaraan.

Dettie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

4 jaren 10 maanden geleden #99457 door
Beantwoord door in topic Re: Momenteel lees ik.....
Tja, ik weet het niet. De bibliotheek zal z'n redenen wel hebben. Ik blijf waarschijnlijk vooral de bibliotheken in Den Haag bezoeken. Voorlopig in de Wateringse Veld en als ik daar weer aan toe ben de Centrale bibliotheek. De Rijswijkse bibliotheek houd ik aan, als alternatief om iets sneller boeken te halen, of misschien om iets te vinden dat men in Den Haag Wateringse Veld niet heeft. Als de bibliotheek weer verhuisd is, hetgeen zal betekenen dat hij ongeveer net zo ver is, of misschien iets verder als de bibliotheek in de Wateringse Veld, dan valt de bibliotheek in Rijswijk misschien helemaal af.

Lees meer
4 jaren 10 maanden geleden #99459 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Momenteel lees ik.....
Hier doe je helemaal niets tegen, het is de moderne tijd. Voor lezers zoals wij is dit vreselijk, helemaal waar. Al ben ik er intussen aan gewend. Inderdaad: altijd die catalogus raadplegen, Maar het wordt wel goed bijgehouden. Als een boek in de kast staat volgens de computer is dat ook zo, en als er staat: op de tafel Karakter, dan klopt dat ook.

Het begon hier juist met een verhuizing van de grote bibliotheek: ineens stond alles anders! En daarna volgden de filialen ook. Ik heb wel geprotesteerd, maar zelfs oudgedienden - bibliothecarissen - die het er niet mee eens waren, hebben het niet tegen kunnen houden. Wat kan ik dan?

Maar schrale troost: het went. Lekker snuffelen is er dan wel niet echt meer bij, ze zoeken wel alles netjes op als je reserveert.

4 jaren 10 maanden geleden #99460 door
Het gekke is dat bibliotheken een verschillend systeem in de catalogus hanteren. Bij de bibliotheek in Den Haag kan ik gewoon we volledige naam van de auteur ingeven en bij de bibliotheek in Rijswijk moet ik met de achternaam beginnen. Daar staat tegenover dat ik in Rijswijk kennelijk weer gratis kan reserveren, terwijl ik in Den Haag zou moeten betalen.

De bibliotheek in Rijswijk is al verschillende keren verhuisd en er zijn ook allerlei filialen samengevoegd. Op een gegeven moment was er een centrale bibliotheek, waarvoor een nieuw gebouw neer was gezet, bij het station. Er was ook nog een filiaal in het wijkcentrum bij mij in de buurt. De filialen verdwenen en de bibliotheek verhuisde naar een ander nieuw pand, bij het nieuwe station, maar dan aan de andere kant. Nu is het de bedoeling dat het naar het voormalige stadhuis, dat ook weer het nieuwe stadhuis, c.q. Huis van de Stad moet worden, gaat verhuizen. Wanneer dat gaat gebeuren is niet duidelijk, want de verbouwing heeft de nodige vertraging opgelopen, omdat er asbest is gevonden.

Lees meer
4 jaren 10 maanden geleden #99462 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Momenteel lees ik.....
Dat er verschillende manieren van werken zijn in bibliotheken waarvan je zou denken dat ze onder dezelfde leiding vallen is wel vreemd. Het is hier ook niet in één keer gegaan, maar intussen zijn de hoofdvestiging en de filialen allemaal gelijk.

Dat geldt voor alle vestigingen die vallen onder de noemer bibliotheek Midden-Brabant.

4 jaren 10 maanden geleden #99463 door
Nee, de bibliotheken vallen niet onder dezelfde leiding. Den Haag is Den Haag en de bibliotheek van Rijswijk maakt deel uit van Bibliotheek aan de Vliet.

Alleen kan ik bij beide met m'n Ooievaarspas terecht, al heb ik van bibliotheek aan de Vliet een gastenpas, omdat bibliotheek Den Haag al op m'n Ooievaarspas staat.

Tijd voor maken pagina: 0.681 seconden