Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Momenteel lees ik.....

5 jaren 7 maanden geleden #96540 door
Beantwoord door in topic Re: Momenteel lees ik.....
Natuurlijk geldt dit ook wel voor andere boeken, maar ik heb altijd geleerd dat het kenmerk van literatuur nu juist is dat het na lange tijd nog steeds gelezen werd.

Als thrillers geen literatuur zijn, dan zou je dus zeggen dat ze alleen in hun eigen tijd gelezen worden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
5 jaren 7 maanden geleden #96541 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Momenteel lees ik.....
Dus de conclusie is dat thrillers best literatuur kunnen zijn! En waarom ook niet? Goed geschreven zijn ze vaak genoeg, dat weten we wel. Dus...

Ik heb een doos vol Stephen Kingboeken, ik ben bang dat die de tand des tijds niet doorstaan. Maar dat kan ook liggen aan de lezer. Ik zelf zou ze dus denk ik niet meer waarderen, een ander misschien wel?

5 jaren 7 maanden geleden #96545 door
Stephen King is toch nog altijd wel populair, zeker ook onder filmmakers.

Tegenwoordig kom je wel de term literaire thrillers tegen, maar of die over 20 jaar nog gelezen worden?

5 jaren 7 maanden geleden #96546 door
Eindelijk uit:

Mark Lewisohn - The Beatles, Tune In (extended edition)

Ruim 1500 pagina's over de eerste jaren van The Beatles. Een hele kluif voor iemand die een 6 voor Engels op haar eindlijst van de Mavo had.

Lees meer
5 jaren 7 maanden geleden #96547 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Momenteel lees ik.....
O jee, je hebt hem in het Engels gelezen!! Dat is een knap staaltje werk van je! Ik doe het je niet na.

Dettie

5 jaren 7 maanden geleden #96549 door
Het is niet in het Nederlands vertaald.

Ik had er wel regelmatig een woordenboek bij nodig en ik ben er een aardig aantal jaren mee bezig geweest. Het boek bestond uit 2 boeken in een cassette en met het tweede boek ben ik ruim 2 jaar bezig geweest. Met het eerste boek ben ik zelfs nog langer bezig geweest. Dat ging ook voor een redelijk deel over de familiegeschiedenis van de verschillende leden van de band en natuurlijk ook van George Martin.

Ik ben in de loop van de tijd natuurlijk wel wat beter geworden in Engels. Vroeger vroeg ik m'n vader nog wel eens om hulp als ik de betekenis van een woord niet wist, maar later werd dit omgekeerd. En op internet ben je natuurlijk ook veel met Engels bezig. Maar ik ben toch nog wel wat beter in Duits dan in Engels.

Tijd voor maken pagina: 0.416 seconden