Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Momenteel lees ik.....

Lees meer
4 jaren 11 maanden geleden #98975 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Momenteel lees ik.....
Tatiana de Rosnay - Dit leven is van jou.

Ik dacht ik lees ook eens een vakantieboek maar blij word je er niet van. Wat een geneuzel.

Dettie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
4 jaren 11 maanden geleden #98986 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Momenteel lees ik.....
Ik lees dan ook geen boeken meer van haar.

Lees meer
4 jaren 11 maanden geleden #98987 door dettie
Nee, daar kan ik me iets bij voorstellen!

dettie

4 jaren 10 maanden geleden #99449 door
Beantwoord door in topic Re: Momenteel lees ik.....
Net uit de bibliotheek gehaald:

Jan de Rooy - Arme tak

Een boek met korte verhalen van deze schrijver, waar ik nog een boek met opdracht en handtekening van heb.

Vandaag dus weer lid geworden van de bibliotheek in Rijswijk, omdat ik daar, als ik naar de kringloopwinkel ga toch langs kom.

Ik ben blij dat ik voor het lidmaatschap niet hoef te betalen, want als ik eerlijk ben vind ik de indeling van de bibliotheek een ramp. Ik heb ook de indruk dat men veel minder boeken heeft dan vroeger. Lage boekenkasten, die in hoekvorm zijn opgesteld en die op genre staan, waar niet alleen leesboeken, maar ook studieboeken in staan. Ze staan nog net niet door elkaar, maar ik kan niet zeggen dat ik het allemaal erg praktisch en overzichtelijk vind. Je moet bijna overal de catalogus voor raadplegen, om uit te vinden waar een bepaald boek te vinden zou moeten zijn. Het lijkt er op dat men het vooral gezellig heeft willen maken met zitjes en dergelijke. Misschien zeer uitnodigend voor mensen die wat minder lezen, maar voor een boekenwurm als ik, is het helemaal niet leuk. Ik wil gewoon boekenkasten waar alles netjes in staat. Wat mij betreft mag men de thrillers apart zetten, vreemde talen en studieboeken ook graag apart, maar ik wil gewoon een verzameling hoge boekenkasten en niet allemaal lage kasten, waar je overheen kunt kijken. Dat laatste was eerst ook wel het geval, maar toen stonden de boekenkasten tenminste nog gewoon in rijen.

Lees meer
4 jaren 10 maanden geleden #99450 door dettie
Ik zou jouw klachten het melden aan de bibliotheek, wie weet zijn er meer mensen die er over klagen, hoe meer klachten hoe meer de kans dat ze er wat aan gaan doen. Voor het personeel is de hele bibliotheek overzien wel prettig lijkt me, vandaar de lage kasten. Er zal best wel veel uitgescheurd worden of meegenomen of andere dingen gebeuren met de boeken. Met lage kasten kunnen ze mensen volgen.

De zitjes begrijp ik wel. Lezen en zitten hoort bij elkaar, lekker op je gemak even neuzen, dat jij het niet doet, wil niet zeggen dat anderen het ook niet prettig vinden.

Dettie

4 jaren 10 maanden geleden #99455 door
Beantwoord door in topic Re: Momenteel lees ik.....
Ik heb niets tegen zitjes op zich, maar voor mij moet een bibliotheek toch vooral boeken bevatten. Vroeger waren de kasten ook al laag, althans zo lang ze in een nieuw gebouw zitten, maar toen stond het tenminste vooral in rijen. Ook toen waren er wel zitplaatsen. Maar nu lijken de zitplaatsen bijna belangrijker te zijn dan de boeken. Nu heb ik gewoon het gevoel dat er veel minder boeken zijn.

Alle kasten zijn in een soort hoekvorm opgesteld, met 2 kasten haaks op elkaar en daar binnen zijn dan wat zitplaatsen.

Tijd voor maken pagina: 0.450 seconden