Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Momenteel lees ik.....

Lees meer
4 jaren 10 maanden geleden #99465 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Momenteel lees ik.....
Nou, je kan dus overal wel terecht! Fijn toch!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
4 jaren 10 maanden geleden #99472 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Momenteel lees ik.....
Zeker, het is heerlijk. Vroeger had ik ook 2 bibliotheekpassen bij m'n Ooievaarspas. Een voor de bibliotheek in Rijswijk en een voor Den Haag. Gratis boeken lezen, wat is er leuker dan dat? Daarvoor had m'n vader in de zomer de beschikking over de bibliotheekpas van Den Haag, die hij van een kennis kreeg, die in de zomer in Zwitserland woonde.

Vanmorgen weer in de bibliotheek in de Wateringse Veld geweest. Die zit vlak bij een klein winkelcentrum, met een grote vestiging van de Lidl, waar ik dan ook altijd wat boodschappen haal. De Lidl bij mij in de buurt is namelijk erg klein, met als gevolg dat een persoon in een invalidenscooter een heel pad kan blokkeren.

De centrale bibliotheek moet nog even wachten, tot ik daar weer aan toe ben. Vroeger ging ik daar altijd met m'n vader naar toe en de bus komt langs de halte waar ik altijd uitstapte toen m'n vader in de revalidatiekliniek lag, waar hij is overleden.

Lees meer
4 jaren 10 maanden geleden #99504 door dettie
Momenteel lees ik een leuk geschreven boek over insecten. Erg interessant, over beestjes die soms gedrag vertonen dat als inspiratiebron voor een griezelfilm of een science-fictionfilm kan dienen. Beestjes die hun eieren leggen in een levende rups, die vervolgens levend door het zich ontwikkelende kroost wordt opgegeten. Of beestjes die een ander insect verlammen, zodat het als voedsel voor de jongen kan dienen. Of nog aardiger, beestjes die de hersenen van een ander insect min of meer overnemen. Nee, de insectenwereld is allesbehalve vreedzaam, eerder vreetzaam.

Lees meer
4 jaren 10 maanden geleden #99507 door marjo
Hoe heet het boek?

Lees meer
4 jaren 10 maanden geleden #99509 door dettie
Insecten

Het geflipte leven van zespotigen en andere vreemde beesten

Peter Berx & Lieven Schreire

Ik denk dat het geschreven is voor een jong publiek, zeg maar uit de middelbare schoolleeftijd, maar ik heb de indruk dat het bij de studieboeken voor volwassenen staat. Ik vond het in de bibliotheek bij de nieuwe boeken, die apart waren uitgestald.

Lees meer
4 jaren 10 maanden geleden #99513 door marjo
Leuke titel! Zal het noteren.

Tijd voor maken pagina: 0.441 seconden