Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Momenteel lees ik.....

Lees meer
2 jaren 11 maanden geleden #105840 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Momenteel lees ik.....
Nota daarbij: Hitler zou niets tegen negers hebben gehad. Wel tegen joden. Maar misschien had hij in werkelijkheid ook niets tegen joden, en merkte hij alleen maar dat hij macht kon krijgen door te zeggen dat hij er iets tegen had.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
2 jaren 11 maanden geleden #105842 door dettie
Tja, waar Hitler wel of niet iets tegen had? In ieder geval had hij iets tegen joden. Of hij niets tegen negers had is moeilijk aan te tonen. Hij moest in ieder geval niets van rassenvermenging hebben.

Lees meer
2 jaren 11 maanden geleden #105910 door dettie
Ik ben nog steeds bezig met 'Je geld of je leven'. Het is een boek dat ik gemakkelijk weg kan leggen. In het begin doet het nog denken aan de verhalen van Hendrik Groen, maar als het groepje ouderen ontsnapt is uit Huize Diamant, lijkt het verhaal een beetje alle kanten op te gaan. probleem voor mij is dat ik nauwelijks iets voel bij de verschillende figuren in het boek. De ouderen blijven een beetje vlak. Zuster Barbro, die een oogje heeft op de nieuwe eigenaar van Huize Diamant is niet bijzonder sympathiek, maar toch ook niet direct iemand om een hekel aan te krijgen. Goed, ze wil een luxe leventje leiden aan de hand van de eigenaar van Huize Diamant, die helaas getrouwd is, maar die daarnaast dus een verhouding met Barbro heeft, maar je krijgt de indruk dat zij toch niet zal krijgen wat ze wil. Op een gegeven moment lopen er ook steeds meer verhaallijnen door elkaar.

Lees meer
2 jaren 11 maanden geleden #105911 door dettie

Lees meer
2 jaren 11 maanden geleden #105912 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Momenteel lees ik.....
Die ken ik. Malpertuis toch?

Lees meer
2 jaren 11 maanden geleden #105913 door dettie
Malpertuis, dat is vertaald door Hubert Lampo naar ik meen.

Tijd voor maken pagina: 0.640 seconden