Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Momenteel lees ik.....

Lees meer
2 jaren 6 maanden geleden #107130 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Momenteel lees ik.....
Nee hoor ik ga er ook niet vanuit dat het horror is. Angstaanjagend hoeft geen horror te zijn

Ik vind veel thrillers ook angstaanjagend.

Dettie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

2 jaren 6 maanden geleden #107131 door
Beantwoord door in topic Re: Momenteel lees ik.....

Dettie schreef : Momenteel lees ik:

Boudewijn Büch - Rock en roll

Een verzameling van artikelen van een fan en interviews. Alles behalve objectief, maar goed....

Opvallend detail is een interview met Gianna Nannini, een Italiaanse zangeres, die hier nauwelijks bekend is,

zij zong toch Ti canto? of in ieder geval heeft ze een grote hit gehad in Nederland.

Dettie
Weet je het zeker? Alleen 'Bello e impossible' heb ik wel eens op MTV gezien.

Op de Wikipedia vind ik een nummer dat in de Vlaamse hitparade heeft gestaan en dat is I maschi. Maar er staat niets over Nederland.

Lees meer
2 jaren 6 maanden geleden #107133 door dettie
Nee ik weet het niet zeker over ti canto, maar er is een liedje dat wel een hit is geweest.

Ik kan het niet vinden

Dettie

2 jaren 6 maanden geleden #107179 door
Momenteel lees ik:

Hans Steketee - De Warnow

Het boek gaat over een groep van 8 mensen die besluit om met een tot zeilboot omgebouwd loodsbootje naar het Noorderlicht te varen. Bij de oversteek naar Groot-Brittannië gaat het al aardig mis en hoewel men eerst van plan is om terug te gaan naar Nederland, wordt er uiteindelijk toch besloten om de oversteek naar Noorwegen te maken. Vijf leden van de groep gaan van boord, omdat zij dit toch niet zo zien zitten. Het schip is ook eigenlijk helemaal niet gebouwd om te zeilen, want het heeft geen verzwaarde kiel of iets dergelijks, dat je bij een zeilboot aantreft voor de stabiliteit. Het schip raakt op een gegeven moment vermist en tot op heden is er niets van teruggevonden. www.omroepzeeland.nl/nieuws/11877600/de-...-lang-bezig-gehouden

Een tijdje geleden zag ik hier een documentaire over en dat was heel interessant. Hierdoor ging ik op zoek naar meer informatie en toen ik ontdekte dat er een boek over was geschreven en de bibliotheek dit had, zette ik het op m'n lijstje. www.2doc.nl/documentaires/2023/12/warnow...et-noorderlicht.html

sevenstarsoversicily.com/de-warnow/

2 jaren 6 maanden geleden #107181 door
Momenteel lees ik Lavinia, door Ursula Le Guin. Ik weet nog niet helemaal zeker of het fantasy in een historische setting is, of een historische roman.

Lees meer
2 jaren 6 maanden geleden #107199 door dettie
Volgens de boekensites is het een historische roman.

Dettie

Tijd voor maken pagina: 0.503 seconden