Drie boeken uit m'n eigen verzameling
Trevor Pinch, Frank Trocco - Analog days The invention and the impact of the Moog synthesizer
Ik heb het bijna uit en het was een zeer interessant boek. Het gaat vooral over de Moog synthesizer, hoewel er ook een paar andere fabrikanten aan bod komen. Ook een paar belangrijke bespelers worden niet vergeten, waarbij het verhaal over Wendy Carlos eigenlijk de meeste indruk maakte. Zij zat in de periode waarin ze bekend werd eigenlijk midden in de transitie en hoewel ze al als vrouw leefde, was ze nog niet geopereerd en omdat ze vreesde dat het een en ander niet geaccepteerd zou worden, trad ze dus naar buiten als man, compleet met aangeplakte bakkebaarden, een pruik en met make-up gesimuleerde baardgroei. Dit leverde dus de nodige problemen op en als er muzikanten langskwamen, weigerde ze deze te ontvangen.
Mark Lewisohn - The Beatles Tune in
Inmiddels ben ik halverwege 1959 en ik moet nog wel een stukje. In het boek dat ik nu lees, komt ook 1960 nog aan bod en dan komt er nog een boek. En dan moeten er nog 2 delen verschijnen.
Jan de Rooy - Nachtvlinders
Dit boekje lees ik in bed. Als er een boek is dat ik nooit weg zal doen, is het dit boek wel. Niet vanwege de inhoud, maar voor de voorin door de auteur geschreven opdracht.