Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Momenteel lees ik.....

8 jaren 1 maand geleden #86349 door
Beantwoord door in topic Re: Momenteel lees ik.....
Nou, dat denk ik niet. Ik heb al een dagboek.

Ik heb vroeger wel eens een roman getracht te schrijven en naar uitgevers gestuurd, maar niet veel meer dan een beleefd briefje teruggekregen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
8 jaren 1 maand geleden #86356 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Momenteel lees ik.....
Nooit opgeven J.K. Rowling kreeg 12 afwijzingen voordat een uitgever wat zag in Harry Potter...

En er zijn beroemde schrijvers die nog veel vaker een afwijzing kregen.

Dettie

8 jaren 1 maand geleden #86358 door
Ach, ik ben achteraf gezien ook niet zo tevreden over het een en ander, hoewel een vriendin er wel enthousiast over was.

Ik concentreer me nu maar op m'n muziek, waar in ieder geval een persoon heel enthousiast over is.

8 jaren 1 week geleden #86886 door
Momenteel lees ik:

Olle Högstrand - Op het juiste paard gewed

IK vond het boek in de weggeefboekenkast in de flat. Vroeger heb ik zijn boeken veel gelezen.

Toen Sjöwall en Wahlöö opkwamen, verschenen er in hun kielzog ook wat andere Zweedse auteurs, zoals Olle Högstrand en K. Arne Blom. Vreemd genoeg werden deze auteurs destijds geprezen en vergeleken met andere grootheden, waarvoor ze niet onder hoefden te doen. Over K. Arne Blom staat op de achterflap van z'n boeken dat hij niet hoefde onder te doen voor Sjöwall en Wahlöö. De laatsten worden nog steeds heruitgegeven en dienen als inspiratie voor politieseries, terwijl de andere auteurs volkomen vergeten zijn.

Ik vraag me ergens wel eens af hoe dat komt. Het boek van Olle Högstrand zou door Dick Francis kunnen zijn geschreven, maar zijn hoofdfiguren zijn kleurrijker. De ik-figuur in het boek van Olle Högstrand is een vrij kleurloze sportjournalist, die misschien wat te veel drinkt. De plot is overigens wel goed.

K. Arne Blom legde in zijn boeken ook wel de vinger op de pijnlijke plekken van de Zweedse welvaartsstaat in de jaren 70. Ouders die beide werkten om hun kinderen in materieel opzicht niets te kort te laten komen en puberende kinderen die zich misschien in de steek gelaten voelden.

7 jaren 10 maanden geleden #87392 door
Buiten m'n bed wat bespreekboeken en in bed:

Kees Leibbrandt - Speurder op bed

Ik moest aan dit boek denken na het lezen van een bespreking van een jeugdboek, waarin de speurder om een andere reden het huis niet verlaat.

In dit geval moet de hoofdpersoon in bed blijven, omdat hij een hersenschudding heeft opgelopen bij een val uit de ringen, omdat hij een stunt uit wilde nadoen, die de gymleraar deed na het maken van een vogelnestje in de ringen.

Lees meer
7 jaren 10 maanden geleden #87399 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Momenteel lees ik.....
Haha wel grappig in bed Speurder op bed lezen. Wel gezellig ;-)

Dettie

Tijd voor maken pagina: 0.553 seconden