Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Momenteel lees ik.....

Lees meer
9 jaren 7 maanden geleden #79093 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Momenteel lees ik.....
Momenteel lees ik onder andere:

Bas Mesters - Italiaanse streken

Op het eerste gezicht lijkt het boek een soort reisboek, met wandelingen door Rome, maar eigenlijk dienen deze 'wandelingen' een ander doel. Bas Mesters is correspondent geweest in Italië en in dit boek schrijft hij over de Italiaanse samenleving en de Italiaanse politiek. Het is een heel interessant boek, waarin je een beetje leert hoe de Italiaanse samenleving in elkaar zit. Het maakt misschien ook duidelijk waarom de Italianen tegen de hervormingen stemden.

Een stukje Italiaanse zelfspot blijkt wel uit dit grapje: "Toen God Italië had geschapen, was hij zo tevreden over z'n schepping, dat hij het met Italianen bevolkte, om de zaak weer een beetje in evenwicht te brengen."

edit: Naam auteur aangepast.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
9 jaren 7 maanden geleden #79160 door dettie
Momenteel lees ik:

Nicci French - Dinsdag is voorbij

Dit is het tweede deel van de serie rond Frieda klein en het sluit gedeeltelijk aan op het eerste deel 'Blauwe maandag'. Een paar losse draadjes uit dit boek lijken een oplossing te vinden.

Lees meer
9 jaren 6 maanden geleden #79268 door dettie
Anna Levander - Morten

Een van de drie boeken die je dit keer cadeau kon krijgen in het kader van De Maand van het Lezen. Ik was dit keer pas aan het eind van de maand in de bibliotheek en het boek dat ik wilde hebben, was er niet meer, dus ik kon kiezen tussen dit boek en Isabel Allende. De laatste auteur trok me niet, dus werd het dit boek, geschreven door Annet de Jong en Dominique van der Heijden.

Het is een politieke thriller over een opkomend politicus van de Nieuwe Liberale Partij, die de invloed van het volk het liefst zo veel mogelijk wil beperken, iets wat hij de kiezers natuurlijk niet vertelt.

Lees meer
9 jaren 6 maanden geleden #79271 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Momenteel lees ik.....
Hm, die heb ik dus ook meegenomen, omdat ik andere twee al kende. Maar dit klinkt niet echt aantrekkelijk.

Lees meer
9 jaren 6 maanden geleden #79273 door dettie
Ik vind het wel een goed boek. Het is een soort politieke thriller, maar ik als ik 'm uit heb schrijf ik er misschien nog wel een bespreking over.

Lees meer
9 jaren 6 maanden geleden #79274 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: Momenteel lees ik.....
Ik heb Allende meegenomen.

Tijd voor maken pagina: 0.453 seconden