Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Momenteel lees ik.....

Lees meer
9 jaren 9 maanden geleden #77432 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: Momenteel lees ik.....
Ik vind je eigenlijk wel een beetje als Gerbrand Bakker klinken. Misschien moet je het maar eens opschrijven. Je verleden analyseren. Waarom ging het hier fout en waarom heb ik dat zo gedaan en niet anders. En niet streven naar geluk, maar naar tevredenheid. Er is overal wel wat hoor. Natuurlijk erger je je wel eens aan je vader, maar je zult ook wel van hem houden. Dat is normaal.

En als het klopt dat je op Bakker lijkt, dan kan ik praten als Brugman, maar dan gaat dat niks veranderen aan je neerslachtige bui!

Lees dat boek nou maar. Voel je je niet zo alleen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

9 jaren 9 maanden geleden #77437 door
Beantwoord door in topic Re: Momenteel lees ik.....
M'n verleden analyseren. Goh, heb ik dat in die 9 maanden dagbehandeling niet gedaan? Ik schrijf al ijverig aan m'n dagboek, dat inmiddels meer dan 10.000 pagina's telt. Dat verleden is deels de oorzaak dat ik al 37 jaar geen betaald werk meer heb gehad. Tijden veranderen, maar voor mij kwamen die veranderende tijden te laat, hoewel het nu ook nog niet allemaal zo gemakkelijk is voor m'n lotgenoten.

Gelukkig ben ik als ik componeer en zeker als iets af is.

Tevreden met m'n leven ben ik niet. Ik heb er een hekel aan om m'n hand op te moeten houden en dat doe ik uiteindelijk al veel te lang. Als aan de afhankelijkheid een einde zou komen, zou ik misschien tevreden kunnen zijn.

Als ik niet van m'n vader zou houden, zou ik me niet aan hem ergeren. Dan zou ik niet iedere dag regelmatig bij hem zijn. We lunchen meestal samen, eten 's avonds samen en dan kom ik in de loop van de avond nog koffie (thee wat mij betreft) bij hem drinken.

9 jaren 9 maanden geleden #77939 door
Momenteel lees ik:

Hjort Rosenfeld - De discipel

Het is weer een spannend boek en Sebastian Bergman is nog minder sympathiek dan in het vorige boek.

Lees meer
9 jaren 9 maanden geleden #77941 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Momenteel lees ik.....
Heb je het boek van Martin de Jong al uit Renate?

9 jaren 9 maanden geleden #77942 door
Al lang. Dat was erg leuk.

Lees meer
9 jaren 9 maanden geleden #77945 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Momenteel lees ik.....
ja he, ik ben inmiddels behoorlijk fan van de man. Blij dat jij het ook leuk vindt.

Dettie

Tijd voor maken pagina: 0.432 seconden