Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Momenteel lees ik.....

Lees meer
10 jaren 2 maanden geleden #74673 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Momenteel lees ik.....
Is het wel de bedoeling dat je het als één geheel leest? Of kan je het ook af en toe eens ter hand pakken?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
10 jaren 2 maanden geleden #74677 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: Momenteel lees ik.....
Ik heb geen idee Marjo. Het is zelfs niet echt een verhaal, dat moet je zelf maken. Ik was van plan om nu een bepaald jaar te nemen of een groepje jaren en die eens te volgen door het boek heen. Het is eigenlijk ook een puzzel en voor mij, met als voornaamste hobby's lezen en puzzelen, dus uitermate geschikt. Ik heb het idee dat er ook heleboel niet getekend staat. In een bepaald jaar zie je b.v. 4 kindjes op een bank die op de foto moeten. Daarna kom je die nog diverse keren tegen in volgende jaren, maar dan zijn het er maar 3. Wat daar gebeurd is mag je zelf invullen. En ergens in de 18e eeuw loopt een echtpaar naar het huis toe al pratend. Achter een boom zit een kwajongen die scheldt, waarop op een volgende bladzijde het paar moppert en de man zich naar de grond buigt, alsof hij iets op gaat rapen. Heeft de kwajongen een steen gegooid? Waarom bukt hij anders? Dat soort dingen zitten erin. Er zit drama in en humor. En een hoop raadsels...maar wel leuk!

Lees meer
10 jaren 2 maanden geleden #74678 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Momenteel lees ik.....
Heb een paar afbeeldingen gevonden van Hier.

echtmedia.net/richard-mcguire-hier/

Het ziet er inderdaad heel apart uit! Iets om uren te bekijken en steeds meer te ontdekken lijkt me.

Dettie

Lees meer
10 jaren 2 maanden geleden #74685 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Momenteel lees ik.....
Wat een bijzonder boek is dat! Hoe kom je er eigenlijk aan Berdine? Was het een aanrader?

Lees meer
10 jaren 2 maanden geleden #74699 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: Momenteel lees ik.....
Ik had een recensie uit de Volkskrant, nog van voor het boek vertaald was. Het stond dus al eventjes op mijn lijst. Toen kwam er weer een recensie, dit keer van de vertaling en opeens had de bieb het!

Overigens heb ik ontdekt dat er geen kindje is verdwenen op de jaarlijkse foto's. De foto's van later betreffen een ander gezin (denk ik, want een andere bank...) Het is bijna ondoenlijk om de jaren apart te volgen want je wordt continu afgeleid door de andere platen. :?

10 jaren 2 maanden geleden #74703 door
Beantwoord door in topic Re: Momenteel lees ik.....
Het lijkt me dus eigenlijk echt een boek om zelf te hebben, zodat je er regelmatig in terug kan kijken.

Tijd voor maken pagina: 0.580 seconden