Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Momenteel lees ik.....

Lees meer
11 jaren 7 maanden geleden #63760 door elviratoverspin
Beantwoord door elviratoverspin in topic Re: Momenteel lees ik.....
Hé, boeiend Renate!

Ik heb ook eens zo'n apart Hitler-verhaal gelezen, met afwisselend over hoe het geweest had kunnen zijn als hij toegelaten was op de kunstacademie en hoe het effectief is gelopen. Het was 'la part de l'autre' van mijn favoriet Eric-Emmanuel Schmitt. Ben wel erg benieuwd, 'k ga dat van Timur Vernes op mijn lijstje zetten.

"leven is veel meer dan eten en vechten om de macht" (J.L. Seagull)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
11 jaren 7 maanden geleden #63763 door Inge
Beantwoord door Inge in topic Re: Momenteel lees ik.....
"het huis van de moskee" van Abdolah Kader. Staat op de leeslijst van mijn zoon en alhoewel ik het gelezen heb kan ik niets anders zeggen over het verhaal:" het ging over een huis bij een moskee en wie er allemaal woonden". Heel in de verte herinner ik me iets over dat er een andere imam kwam en dat die extremer was maar ik weet zelfs niet of dit juist is dus... herlezen

Lees meer
11 jaren 7 maanden geleden #63776 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: Momenteel lees ik.....
Dat is niet zo'n straf, Inge! Ik herinner me ook niet zo precies, waar het over ging.

Ik lees nu Mrs Dalloway van Virginia Woolf. Pfff.... lastig te volgen. Nare schrijfstijl. Ik lees maar gewoon door als ik iets niet begrijp, misschien wordt het later wel duidelijk. Twee of drie keer dezelfde zin lezen helpt in elk geval niet.

Het zal toch niet voor niets een klassieker zijn geworden. Hoewel, ik heb niet zoveel met klassiekers. Anna Karenina en De Toverberg zijn ook naar de kringloop gegaan... :shock:

Lees meer
11 jaren 7 maanden geleden #63784 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Momenteel lees ik.....

berdine schreef :
Ik lees nu Mrs Dalloway van Virginia Woolf. Pfff.... lastig te volgen. Nare schrijfstijl.

ja ik kwam ook niet door dat boek heen. Ben ook al een paar keer begonnen erin maar elke keer gaat het toch weer dicht en de kast in. Wie weet, ooit... volg ik het. Maar tot nu toe nog steeds niet.

Dettie

die De Toverberg prachtig vond. :D

Lees meer
11 jaren 7 maanden geleden #63785 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: Momenteel lees ik.....

Dettie schreef : ja ik kwam ook niet door dat boek heen. Ben ook al een paar keer begonnen erin maar elke keer gaat het toch weer dicht en de kast in. Wie weet, ooit... volg ik het. Maar tot nu toe nog steeds niet.

Das in elk geval een troost! :lol:

11 jaren 7 maanden geleden #63857 door
Beantwoord door in topic Re: Momenteel lees ik.....
Zou ik over 'Daar is hij weer' een apart draadje openen? Toevallig las ik vandaag een interview met een cabaretier, waardoor ik weer aan het boek moest denken.

Tijd voor maken pagina: 0.445 seconden