Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Momenteel lees ik.....

Lees meer
11 jaren 6 maanden geleden #64163 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Momenteel lees ik.....
En ik ben weer door m'n bibliotheekboeken heen, dus weer verder met de autobiografie van Wolfgang Niedecken. Het boek blijft me boeien. Het grappige is wel dat ik nu bijna halverwege ben en de groep net haar eerste LP heeft opgenomen en nu de eerste bezettingswisselingen komen. Ik ben dus benieuwd hoeveel er te lezen zal zijn over de volgende albums.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
11 jaren 6 maanden geleden #64304 door dettie
Gisteren weer een stapeltje nieuwe boeken uit de bibliotheek gehaald en het eerste boekje inmiddels uit.

Anton Valens - Ik wilde naar de rand van Beijing.

Lees meer
11 jaren 6 maanden geleden #64438 door dettie
Inmiddels ben ik al met het vierde bibliotheekboek begonnen. De andere boeken heb ik in de bijbehorende onderwerpen genoemd, maar hier dus even m'n vierde boek. Misschien maak ik er nog een apart draadje van, als ik van mening ben dat ik er iets zinnigs over kan schrijven.

Horst Eckert - De laatste les

In de proloog maken we kennis met een jonge heroïnegebruikster, die getuige is van een ontvoering. Vervolgens zitten we in iets dat op een spannende achtervolging lijkt, waarbij geschoten wordt. Het blijkt echter kinderspel te zijn, maar er wordt wel een echt lijk bij gevonden. In het volgende hoofdstuk maken we kennis met inspecteur Novak, die gedwongen is om samen te werken met een journalist van een boulevardblad, die uit de eerste hand verslag mag doen van een politie-inval.

Het boek speelt zich af in Düsseldorf en ik ben vooralsnog heel benieuwd wat er verder zal gaan gebeuren. Ik ben pas op bladzijde 24, dus ik heb nog een stukje te gaan. Zou ik het dit jaar nog uitkrijgen?

Lees meer
11 jaren 6 maanden geleden #64597 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: Momenteel lees ik.....
Ik ben nog steeds bezig in Mrs Dalloway. Na een tijdje wen je aan de stijl, Dettie. Soms kun je ook een aantal pagina's gewoon doorlezen en het verhaal volgen. :mrgreen: Dat ik er zolang over doe, komt omdat het mijn nachtkastje-boek is en ik elke dag hooguit een paar pagina's lees.

Daarnaast lees ik Vielen Dank für das Leben van Sibylle Berg. Het boek is al vertaald maar ik wil mijn Duits een beetje oefenen.

Berg is de vrouwelijke tegenhanger van Dimitri Verhulst. Net zo bijtend sarcastisch af en toe. Zeer taalvaardig, en dit boek gaat toevallig, net als Verhulsts laatste, over een kind uit een tehuis voor "afgedankte" kinderen. Ook hier worden ze afgegeven met de woorden "Ik hoef hem niet meer". Deze Toto lijkt echter beter terecht te gaan komen. De DDR wordt grondig door de mangel gehaald.

Lees meer
11 jaren 6 maanden geleden #64604 door Inge
Beantwoord door Inge in topic Re: Momenteel lees ik.....
"Ik kom terug": Adriaan van Dis.

Lees meer
11 jaren 6 maanden geleden #64605 door dettie
Morgen weer naar de bibliotheek om nieuw leesvoer te zoeken. Ik heb vast weer een aantal auteurs van dit forum aan m'n lijstje toegevoegd. Ik neem altijd een lijstje mee met de boeken die ik gelezen heb en daarop zet ik ook de auteurs waar ik naar wil kijken. Straks print ik even m'n nieuwe lijst. M'n oude was al weer een half jaar oud.

Tijd voor maken pagina: 0.452 seconden