Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Momenteel lees ik.....

Lees meer
11 jaren 5 maanden geleden #64946 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Momenteel lees ik.....
Nou ja, in het ene geval lees je wat ik al gelezen heb en in het andere geval lezen we min of meer tegelijk hetzelfde boek. Ik heb de omgeving waar het lijk van Nora wordt gevonden trouwens ook al op de kaart gevonden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
11 jaren 5 maanden geleden #64953 door Inge
Beantwoord door Inge in topic Re: Momenteel lees ik.....
Ik heb het geprobeerd via google maps maar dat lukte niet. :D

Lees meer
11 jaren 5 maanden geleden #64959 door dettie
Ik heb een kaartenboek van Oostenrijk op schaal 1:150.000

Lees meer
11 jaren 5 maanden geleden #64992 door Inge
Beantwoord door Inge in topic Re: Momenteel lees ik.....
Operatie Monstrans van Enckels & Dewit

Lees meer
11 jaren 5 maanden geleden #65186 door dettie
Inmiddels uit:

Wolfgang Niedecken - Für 'ne Moment

De autobiografie van deze Duitse muzikant en kunstenaar. Ieder hoofdstuk vertelt eigenlijk z'n eigen verhaal en het boek is dus niet helemaal chronologisch geschreven. Toch leest het redelijk gemakkelijk, vooropgesteld dat iemand een redelijke kennis van het Duits heeft. In het boek worden ook nog wel eens songteksten aangehaald en aan gebeurtenissen gekoppeld. In het boek neemt hij het ook op voor Bob Geldof, die nogal eens bekritiseerd is voor het organiseren van Live Aid. Wolfgang Niedecken is verantwoordelijk voor de tekst van de Duitse bijdrage hieraan. Een van de laatste hoofdstukken gaat vooral over z'n bezoeken aan Afrika in het kader van liefdadigheidswerk, zoals de zorg voor ex-kindsoldaten en het beschermen van kinderen tegen ontvoeringen van het Verzetsleger van de Heer, van Joseph Kony. Soms bekritiseert hij ook andere muzikanten, hetgeen ik niet altijd terecht vind. Het gaat dan met name om het feit dat een andere Keulse groep ooit een nummer van Tom Petty in het Keuls heeft gezongen. Hij is daar negatief over, omdat hij de groep verwijt dat ze van het Keuls een soort carnavalstaal maken. Punt is dat ik zo'n beetje alles van deze groep heb. In het begin van hun carrière maakte deze groep gewoon rockmuziek in het Keuls en pas later, nadat ze het nummer van Tom Petty op hadden genomen, zijn ze langzaam in het carnavalscircuit terecht gekomen, nadat een nummer van hen een hit werd met carnaval.

Lees meer
11 jaren 5 maanden geleden #65192 door dettie
ED (Esther) Vermeulen - Bureau MaRiT De zaak van: Het verleidelijke dienstmeisje - Een verloren zoon - De Zwarte Weduwe

Het tweede deel van een serie over de Rotterdamse privédetective Marit Johansen. Helaas heeft de bibliotheek alleen het tweede en het vijfde deel uit deze serie. Gisteren was het vierde deel van De Waal & Baantjer niet thuis, dus koos ik maar voor deze serie, die zich in m'n geboortestad afspeelt. Het boek is misschien in zekere mate vergelijkbaar met de boeken van De Waal & Baantjer, maar dan met een klein vleugje romantiek. Rotterdam speelt overigens ook niet zo'n grote rol als Amsterdam in de boeken van Baantjer en van De Waal & Baantjer.

Tijd voor maken pagina: 0.407 seconden