Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Momenteel lees ik.....

Lees meer
11 jaren 5 maanden geleden #65353 door elviratoverspin
Beantwoord door elviratoverspin in topic Re: Momenteel lees ik.....
Ik hou je op de hoogte, berdine! Ik denk dat ik deze wel mag houden, en dan kan ik het eventueel doorgeven als je wil? Het is erg beschrijvend qua stijl, erg typisch Frans naturalistisch? Ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat ik er zo door zou vliegen. Bepaalde zaken zijn voorspelbaar maar dan gebeuren ze toch niet meteen en ik weet niet waarom, maar het zuigt me werkelijk mee. Ik vind dat je de pen van een 'oude meester' proeft in de woorden en het ontplooien van gebeurtenissen, helemaal anders dan veel recentere, zeker zo mooie boeken, waarin er veel meer wordt gespeeld met tijd, ruimte en kortere zinnen/symbolischer taalgebruik.

"leven is veel meer dan eten en vechten om de macht" (J.L. Seagull)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
11 jaren 5 maanden geleden #65357 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Momenteel lees ik.....
Ik was er in begonnen en kwam niet verder dan een pagina of vijftig. Ik weet niet of ik het op dit forum vermeld heb.

Wat stond me tegen: het kabbelen, het babbelige verhaal. Eigenlijk het verhalende dus.

Lees meer
11 jaren 5 maanden geleden #65421 door Inge
Beantwoord door Inge in topic Re: Momenteel lees ik.....
"De honger naar liefde" : Joensuu Matti Y.

Lees meer
11 jaren 5 maanden geleden #65422 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Momenteel lees ik.....
Die ken ik nog niet.

Lees meer
11 jaren 5 maanden geleden #65451 door Inge
Beantwoord door Inge in topic Re: Momenteel lees ik.....
Het lijkt in eerste instantie veel op "het duivenritueel". In het eerste hoofdstuk wordt ook iemand beschreven die blijkbaar een tik voor zijn hoofd gekregen heeft :D

Iemand die denkt dat hij door bepaalde geuren een of ander macht verkrijgt...

Volgens de korte inhoud gaat het over een spookachtige insluiper die 's nachts opdoemt in woningen. Hij steelt niets, vernielt niets en verdwijnt ook weer geruisloos. Mijn interesse was in ieder geval gewekt :D

's Nachts verschijnt er regelmatig een spookachtige insluiper in woningen in Helsinki. Er wordt niets meegenomen, er wordt niets vernield. Alles gebeurt geruisloos. De geheimzinnige insluiper schijnt een sleutel voor alle deuren te hebben. Vrouwen worden midden in de nacht wakker en ontdekken een onbekende in hun slaapkamer. In het ochtendlicht lijkt het allemaal een droom te zijn geweest. De politie neemt de verhalen van de vrouwen eerst niet serieus, en de vrouwen zelf gaan aan hun eigen verstand twijfelen. Inspecteur Timo Harjunpää, die de zaak moet onderzoeken, krijgt er een zware dobber aan, vooral ook omdat interne conflicten en corruptie binnen zijn afdeling meespelen. Ook in zijn privéleven loopt het niet zoals hij zou willen: onverwachts krijgt hij de zorg over zijn dementerende vader, met wie hij jarenlang geen contact heeft gehad, op zijn schouders. De roman gaat over het brandende verlangen naar intimiteit, over misdaad en over liefde. Joensuu's kracht zit in zijn beschrijvingen van de raadselen van de menselijke geest.

Lees meer
11 jaren 5 maanden geleden #65459 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Momenteel lees ik.....
Eens zien of de bibliotheek het heeft.

Nee dus, alleen Het duivenritueel en De ijzeren kamer.

Tijd voor maken pagina: 0.461 seconden