Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Momenteel lees ik.....

11 jaren 4 maanden geleden #66060 door
Beantwoord door in topic Re: Momenteel lees ik.....
Gisteren nog even gelezen in het eerste deel van de uitgebreide Beatles biografie van Mark Lewisohn, waarvan ik de box met het eerste deel in 2 boeken vorig jaar voor m'n verjaardag heb gekregen. Het is heel interessant, maar een aardig werk, met veel voetnoten. Het verhaal begint eigenlijk met de grootvader van John Lennon en de schrijver heeft heel wat zoekwerk voor het boek gedaan.

Vanavond begin ik vermoedelijk in Een enkeltje Venus van Milou van der Mill. Een leesuitdaging voor dit jaar. Misschien schrijf ik er nog iets over.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
11 jaren 4 maanden geleden #66061 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Momenteel lees ik.....

berdine schreef : Na "Trots en vooroordeel" van Jane Austen moet ik nu natuurlijk meteen het vervolg:"Pemberley" van P.D. James gaan lezen. Dat boek dus vanochtend uit de bieb gehaald. Nou moet ik héél erg doorlezen want, verrassing: Er is een tv-serie van en die begint a.s. zaterdag op 2! :shock:

Ah dat is leuk nieuws berdine, dat ga ik kijken denk ik zomaar :-)

Dettie

11 jaren 4 maanden geleden #66067 door
Beantwoord door in topic Re: Momenteel lees ik.....
Een enkeltje Venus van Milou van der Mill.

Ik moet zeggen dat het boek me niet tegenvalt.

Wat me opvalt is de hoeveelheid geweld waar Julia, als Julius mee geconfronteerd wordt, omdat men op school denkt dat Julius homoseksueel is. De vraag is eigenlijk hoe een dergelijk boek er uit zou zien als het een jaar of 20 later geschreven zou worden. Er wordt namelijk wel gedaan alsof we allemaal zo vreselijk tolerant jegens homoseksuelen, of mensen waarvan we denken dat ze homoseksueel zijn (transseksuelen), zijn, maar ik vermoed dat dit toch niet zo is, zeker niet als het gaat om jongens die min of meer in de pubertijd zitten.

Ik heb de indruk dat ik Milou van der Mill in de zelfde categorie als Yvonne Keuls moet plaatsen, dus schrijfsters die in makkelijk leesbare boeken maatschappelijke thema's onder de aandacht brengen.

Lees meer
11 jaren 4 maanden geleden #66088 door Lezer100
Beantwoord door Lezer100 in topic Re: Momenteel lees ik.....
Thierry Lentz, Waterloo

Bart van Loo, Napoleon. De schaduw van de revolutie.

<t>Lezer100</t>

Lees meer
11 jaren 4 maanden geleden #66093 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Momenteel lees ik.....
Bijzonder Lezer100. Napoleon krijgt goed de aandacht!

Dettie

Lees meer
11 jaren 4 maanden geleden #66111 door Lezer100
Beantwoord door Lezer100 in topic Re: Momenteel lees ik.....

Dettie schreef : Bijzonder Lezer100. Napoleon krijgt goed de aandacht!

Dettie

Misschien ben ik wel ergens een Bonapartist, wie weet.

Wat mij bij Engelstalige werken over deze tumultueuze periode opvalt, is dat de meeste toch nogal tendentieus overkomen. Maar voor- en tegenstanders vond men (en vind je) natuurlijk wel overal. Eigenlijk was hij zijn tijd ver vooruit, en als je alles overweegt, is deze periode er vooral een van een economische clash geweest (die samenhing met de vooruitstrevende sociale gedachten die toen opgang maakten).

<t>Lezer100</t>

Tijd voor maken pagina: 0.394 seconden